اخبار سینما

فردریک فورست بازیگر محبوب کاپولا درگذشت

فردریک-فورست-بازیگر-محبوب-کاپولا-درگذشت
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۰۵ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

«فردریک فورست» بازیگری که از سال 1973 فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد، روز 23 ژوئن در سن 86 سالگی درگذشت.

آخرین فیلم این بازیگر، «همه مردان پادشاه» در سال 2006 اکران شد و بیشتر او را برای ایفای نقش در آثاری چون «اینک آخرالزمان» و «مکالمه» ساخته فرانسیس کاپولا و همچنین «شجاع» ساخته جانی دپ می‌شناسند.

«فردریک فورست» برای ایفای نقش هوستون دایر در فیلم «رز» نامزد اسکار و گلدن گلوب شد.

محبوبیت فورست برای «فرانسیس کاپولا» از آن‌جا که بعد از حضور وی در فیلم «اینک آخرالزمان» در دو فیلم دیگر «مکالمه» و «یکی از دل» بازی کرد، اثبات شد. او در «اینک آخرالزمان» نقش آشپزی را ایفا کرد که در راه تحصیل برای آشپزی در پاریس مجبور به رفتن به جنگ می‌شود.

نیویورک تایمز سال 1979 در تحسین این بازیگر چنین نوشت:

آنها به او گفتند اولین حضورش در سینما به عنوان یک پسر ۱۸ ساله سرخپوست در «وقتی افسانه‌ها می‌میرند» در سال ۱۹۷۳ او را تبدیل به یک ستاره می‌کند. آنها او را به عنوان یار مرموز و فریبنده سیندی ویلیامز در «مکالمه» تحسین کردند. آنها به او اطمینان دادند که در نقش لری، یک پسر عادی که به عنوان فردی عقب مانده در بیمارستان روانی نگهداری می‌شود، نامزد امی خواهد شد. او این ماه ۴۳ ساله خواهد شد و دیگر به چنین وعده‌هایی اعتماد ندارد.

البته که فورست در آن سال‌ها دیگر اعتمادی به وعده‌های دروغین نداشت، از بی‌ثباتی دنیا سخن گفت و در ادامه گله از کمرنگ شدن در دنیای سینما افزود:

یک سال بعد از لری منتظر ماندم تا کار خوبی انجام دهم، اما هیچ فیلمنامه‌ای به دستم نرسید. حتی به من گفتند با یک شرکت روابط عمومی قرارداد ببندم تا برای گرفتن جایزه امی تلاش کنم اما خرید تبلیغات بر خلاف روحیه من است، نمی‌خواهم جایزه بخرم می‌خواهم آن را دریافت کنم.

تمام این سخن‌های فورست پیش از درخشش وی در آثار کاپولا بود.

لازم به ذکر است که فورست در آثار تلویزیونی نیز ایفای نقش کرده است و سریال «لری» که در صحبت‌هایش به آن اشاره داشت، از جمله آن‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید