اخبار تکنولوژی

تغییرات اساسی در نحوه دانلود از استور مایکروسافت لحاظ شد

ویژگی جستجوی جدید فروشگاه مایکروسافت
نویسنده : دانیال نوروزی۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

مایکروسافت طی چند ماه اخیر تلاش کرده تا نحوه دانلود برنامه‌ها از استور مایکروسافت را به لحاظ کیفی ارتقا دهد و ظاهرا در این امر موفق بوده است.

این شرکت طی چند ماه گذشته، تغییرات گسترده‌ای را در برنامه‌ی استور مایکروسافت اعمال کرده است که منجر به افزایش قابل توجه عملکرد و سهولت در کشف ویژگی‌های جدید شده است. غول نرم‌افزار دنیا همزمان در حال تلاش برای بهبود روند دانلود برنامه‌ها از وب‌سایت استورمایکروسافت بود. تلاش‌های انجام‌شده برای تحقق این امر باارزش بوده است، زیرا دانلود و نصب برنامه‌ها از وب‌سایت استور مایکروسافت اکنون برای کاربران ویندوز ۱۱ و ۱۰ بسیار روان‌تر شده است.

برای کسانی که با فرآیند دانلود و نصب از وب‌سایت استور مایکروسافت آشنایی ندارند، روش قبلی شامل مراحل زیادی بود. با کلیک روی «نصب» در وب‌سایت استور ، کاربران ملزم بودند روی «باز کردن فروشگاه مایکروسافت» در کادر محاوره‌ای «لینک عمیق» کلیک کنند و سپس دوباره روی دکمه‌ی «نصب» در پنجره‌ی کوچک فروشگاه کلیک نمایند تا فرآیند دانلود آغاز شود. با این حال، خوشبختانه آن روزها گذشته است.

نصب‌کننده‌های جدید وب‌سایت فروشگاه مایکروسافت، با کاهش تعداد مراحل، فرآیند نصب را ساده کرده‌اند. اکنون با کلیک روی دکمه‌ی «نصب» در وب‌سایت فروشگاه مایکروسافت، گزینه‌ای برای ذخیره‌ی فایل اجرایی برنامه روی رایانه‌ی شخصی به شما داده می‌شود. پس از انجام این کار، می‌توانید فایل اجرایی را باز کرده و نصب برنامه را آغاز کنید.

از آنجایی که نصب‌کننده‌های جدید وب‌سایت فروشگاه مایکروسافت از منطق و کد مشابه برنامه‌ی اصلی استور مایکروسافت برخوردارند و در قالب یک فایل اجرایی مستقل و کوچک‌تر بسته‌بندی شده‌اند، همانطور که رودی هویین، معمار ارشد مایکروسافت اشاره کرده است، چندین مزیت به دست می‌آورید:

  • تنها به دو کلیک نیاز است.
  • نصب‌کننده‌ی سبک‌وزن بسیار سریع‌تر از فروشگاه اجرا می‌شود.
  • همیشه به‌روز است و شامل جدیدترین ویژگی‌ها بوده و از تمام محصولات پشتیبانی می‌کند، حتی اگر برنامه‌ی فروشگاه ماه‌ها به‌روز نشده باشد.
  • همیشه کار می‌کند، حتی اگر فروشگاه حذف شده باشد.
  • از نصب همزمان چند برنامه پشتیبانی می‌کند.

هویِن در پلتفرم X (توییتر سابق) خود به اشتراک گذاشت که این روش جدید نصب برنامه‌های فروشگاه مایکروسافت منجر به “افزایش 12 درصدی نصب‌ها و افزایش 54 درصدی تعداد برنامه‌های اجرا شده پس از نصب” شده است. برای یک کاربر معمولی، این اعداد ممکن است معنای زیادی نداشته باشند، اما آخرین تغییر در نحوه نصب برنامه‌ها از وب‌سایت فروشگاه، گامی مثبت و نوآورانه است.

دیدگاهتان را بنویسید