اخبار تکنولوژی

دردسر تازه سامسونگ/ چرا s pen کار نمی‌کند؟

دردسر تازه سامسونگ/ چرا s pen کار نمی‌کند؟
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۵ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

یکی از ویژگی‌هایی که سامسونگ گلکسی اس23 الترا را در بازار رقابتی موبایل متمایز می‌کند، قلم آن است که با گذشت یک ماه از رونمایی آن کاربران گزارش‌هایی مبنی بر قطع شدن قلم این پرچمدار می‌دهند.

قلم‌ به عنصر تعیین‌کننده در سری گلکسی‌اس سامسونگ بدل شده‌است با این حال کاربران این تلفن‌همراه باور دارند که قلم سامسونگ گلکسی‌اس 23الترا آن طور که باید کار نمی‌کند.

کاربرانی که در کار با قلم این تلفن‌همراه به مشکل خوردند برای شکایت به ردیت و انجمن‌های رسمی سامسونگ رفتند تا مشکل خود را شرح دهند؛ طبق گفته این کاربران قلم دچار قطع و وصلی است و به طور ناگهانی قطع می‌شود و برای اتصال مجدد باید آن را دوباره در گلکسی‌اس23 خود قرار دهند و حتی چندین کاربر گزارش داده‌اند که قلم به هیچ عنوان به تلفن‌همراهشان متصل نمی‌شود.

یکی از کاربرانی که به این مشکل برخورده‌است، در ردیت نوشت:« زمانی که می‌خواهم از قلم تلفن‌همراهم استفاده کنم و آن را بیرون بیاورم، به طور خودکار قطع شده بیرون می‌آید و اعلان “reconnecting” می‌دهد و بعد از گذشت 30 ثانیه، اعلام می‌کند که اتصال انجام نشده‌است. برای اینکه وصل بماند باید چندبار قلم را داخل گوشی بگذارم و دربیاورم و اگر مدت طولانی بدون استفاده بماند، دوباره قطع می‌شود و حتی ریست کردن آن نیز کمکی نکرد.»

بحث کاربران در خصوص مشکلات قلم سامسونگ پس از این نظر داغ شد؛ کاربری در ادامه نوشت: «قلم سامسونگ گلکسی‌اس 23 الترا اغلب وصل نمی‌شود.»

کاربر دیگری نیز در ادامه نوشت: «دقیقا همین مشکل برای من هم وجود دارد و قلم تلفن‌همراهم تنها در برخی مواردی که به آن نیاز دارم، کار می‌کند.»

یکی از کاربر‌های قلم در این سری از گوشی‌های سامسونگ، امکان یادداشت در صفحه خاموش تلفن‌همراه است؛ یکی از کاربران ردیت که از این قابلیت بسیار استفاده می‌کند اعلام کرده‌است که در این کار نیز به مشکل خورده‌است: «من در یادداشت روی صفحه خاموش به مشکل خورده‌ام و در حالی که تنظیمات تلفن‌همراهم دقیق انجام شده اما قلم از کار می‌افتد و برای اینکه کار کند باید دوباره تلفن‌همراهم را تنظیم کند و حتی در مواردی با تنظیم مجدد نیز کار نمی‌کند.»

در این میان چند راه‌حل توسط سایر کاربران این تلفن‌همراه پیشنهاد شده‌است که یکی از آن‌ها شامل ریست‌کردن قلم است؛ کاربران باید از طریق منوی «Advanced Features» در داخل تنظیمات به گزینه‌های S Pen دسترسی داشته باشند، روی دکمه‌ی سه‌نقطه ضربه بزنند و آن را ریست کنند.

یکی دیگر از راه‌حل‌های احتمالی که برای این مشکل مطرح شده‌است، فعال‌کردن گزینه‌ی «Keep S Pen Connected» است که به صورت پیش‌فرض غیرفعال است تا در زمان غیر فعال‌بودن S Pen برای مدت طولانی در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. برای فعال‌کردن این ویژگی، کاربران باید Settings را باز کنند، به مسیر «Advanced settings» و «S Pen Settings» و سپس به «More S Pen Settings» دسترسی داشته باشند.

باید گفت که خوشبختانه قلم حتی زمانی که متصل نیست کار می‌کند، اما اتصال بلوتوث برای دسترسی‌های پیشرفته‌تر لازم است؛ این احتمالا یک مشکل نرم افزاری است و از آنجایی که وب‌سایت‌ها در حال پر شدن از شکایات در مورد این مشکل هستند، سامسونگ احتمالاً به زودی به آن رسیدگی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید