اخبار تکنولوژی

به این زودی‌ها منتظر گلکسی S24 FE نباشید!

گلکسی S24 FE
نویسنده : دانیال نوروزی۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

اگر طرفدار گوشی‌های سری FE (فَن ادیِشن) سامسونگ هستید، برای معرفی گلکسی S24 FE باید کمی بیشتر صبر کنید.

آخرین خبر در مورد نسخه FE پرچمدار امسال سامسونگ، از وبسایت Galaxy Club هلند می‌رسد که هر از گاهی افشاگری‌های جالبی ارائه می‌دهد.

وجود گلکسی S24 FE چیز مخفی‌ای نیست – اوایل فروردین ماه، در مورد انتظار می‌رفت به زودی پس از رونمایی جولای/مرداد گلکسی Z Fold 6 و گلکسی Z Flip 6 عرضه شود، صحبت کردیم.

در آن گزارش اشاره شده بود که گلکسی S24 FE ممکن است از نمایشگر OLED انعطاف‌ناپذیر با بسته‌بندی تراشه روی فیلم (COF) برای درایور استفاده کند، که ساخت آن نسبت به تراشه روی شیشه (COG) پیچیده‌تر در نظر گرفته می‌شود.

COF شامل نصب درایور نمایشگر روی یک مدار چاپی فیلمی نازک و قابل انعطاف قبل از اتصال آن به پنل نمایشگر است. این فناوری نسبت به فناوری COG که درایور مستقیماً روی بستر شیشه‌ای پنل نمایشگر نصب می‌شود، مزایایی مانند انعطاف‌پذیری بیشتر در طراحی، تعمیر ساده‌تر و دفع حرارت بهتر ارائه می‌دهد.

در بهمن ماه، در مورد احتمال معرفی گلکسی S24 FE در کنار گوشی‌های تاشوی سری گلکسی Z در رویداد تابستانه Galaxy Unpacked صحبت کردیم، اما حالا می‌توانیم این احتمال را کنار بگذاریم.

بر اساس گزارش جدید، گلکسی S24 FE سامسونگ در راه است – اما به این زودی‌ها عرضه نخواهد شد.

سامسونگ در حال آماده شدن برای عرضه گلکسی S24 FE در اواخر امسال است، اگرچه انتظار می‌رود تاریخ عرضه آن به مراتب دیرتر از اواخر سال باشد.

سامسونگ پس از معرفی گلکسی S24، S24+ و گلکسی S24 اولترا در اوایل سال جاری، اکنون در حال کار روی مدل چهارم این سری – گلکسی S24 FE – با نام رمز داخلی R12 است. این نام‌گذاری، با مدل‌های قبلی Fan Edition مطابقت دارد، جایی که S20 FE با نام R8، S21 FE با نام R9 و Galaxy S23 FE با نام R11 شناخته می‌شدند. S22 FE که در ابتدا با نام R10 برنامه‌ریزی شده بود، در نهایت عرضه نشد.

پیش‌بینی می‌شود که گلکسی S24 FE زودتر از اواخر پاییز عرضه نشود و احتمالاً تا اوایل سال 2025 به تأخیر بیفتد – الگویی مشابه S23 FE که اواخر سال 2023 در برخی کشورها عرضه شد و به بازارهای دیگر در اوایل سال 2024 رسید.

دیدگاهتان را بنویسید