اخبار تکنولوژی

گلکسی S24 اولترا با فریم تیتانیومی؛ تقلیدهای سامسونگ از اپل ادامه دارد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۳ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

هرچه به زمان احتمالی معرفی گوشی‌های سری گلکسی S24 نزدیک‌تر می‌شویم، شاهد انتشار شایعات و گزارش‌های بیشتری درباره آن‌ها هستیم. براساس آخرین گزارش‌ها، گلکسی S24 اولترا از فریم تیتانیومی بهره می‌برد تا از این نظر تفاوتی با آیفون‌های 15 پرو و پرو مکس نداشته باشد.

گفته می‌شود فعلا تنها S24 اولترا از این فریم بهره می‌برد اما انتظار می‌رود سامسونگ در آینده از فریم تیتانیوم بیشتر استفاده کند. اپل اولین شرکتی بود که فریم تیتانیومی را با آیفون‌های پرو معرفی کرد، اما سامسونگ از دو سال پیش روی این فناوری کار می‌کرده است. بنابراین یا سامسونگ مشغول بهینه‌سازی این فریم بوده یا به خاطر آیفون‌های پرو، تصمیم به استفاده از آن در S24 اولترا گرفته است.

گفته می‌شود سامسونگ با چند تأمین‌کننده چینی در ویتنام برای تولید فریم تیتانیومی گلکسی S24 اولترا همکاری می‌کند که احتمالا شرکت‌های Soloman و KH Vatec از جمله آن‌ها هستند.

تیتانیوم نسبت به آلومینیوم مستحکم‌تر و از فولاد ضدزنگ سبک‌تر است، اما برش و پرداخت آن دشوارتر است و نرخ بازدهی پایینی دارد. این موارد هزینه ساخت فریم تیتانیومی را افزایش می‌دهد.

در حال حاضر سامسونگ از فریم آلومینیومی ارزان‌قیمت استفاده می‌کند. انتظار می‌رود مدل‌های S24 و S24 پلاس همچنان دارای فریم آلومینیوم باشند و تنها مدل اولترا فریم تیتانیوم داشته باشد.

با این حال انتظار کاهش وزن در مقایسه با S23 اولترا وجود ندارد، زیرا تیتانیوم لزوما سبک‌تر از آلومینیوم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید