اخبار تکنولوژی

گلکسی اس 24 از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی نخواهد کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۹ دی ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سری گلکسی S24 سامسونگ پیشرفت قابل توجهی نسبت به S23 خواهد داشت.

یکی از قابلیت‌های مهمی که سامسونگ گلکسی اس 24 از دارا بودن آن محروم خواهد بود اتصال ماهواره‌ای برای وضعیت اضطراری است. سال گذشته شایعه‌ای مبنی‌بر افزوده شدن این قابلیت به سری S23 وجود داشت که محقق نشد. درباره S24 نیز شایعاتی مطرح شد اما به نظر می‌رسد سامسونگ همچنان از این امکان مهم صرف نظر خواهد کرد.

گزارشی منتشر شده است که سامسونگ دو هفته قبل از رونمایی رسمی از گلکسی S24، آن را در سه اپراتور ارتباطی کره جنوبی آزمایش می‌کند. آزمایش‌ها شامل بررسی عملکرد گوشی در شبکه‌ها است و هیچ اشاره‌ای به قابلیت اتصال ماهواره‌ای نشده است. به نظر می‌رسد سامسونگ برای این گوشی از ارائه این ویژگی منصرف شده است و این یک خبر بد برای طرفداران سامسونگ است.

این ویژگی برای ارسال اعلان‌های هشدار در شرایط بدون شبکه که تیم‌های کمک‌رسانی را آگاه می‌سازد. قابلیت ارتباط ماهواره‌ای برای اولین بار در آیفون 14 تعبیه شد. هواوی نیز در چند گوشی خود این مشخصه را دارد اما سایر شرکت‌های اندرویدی فاقد آن هستند. سامسونگ نیازی به عجله در معرفی این قابلیت نمی‌بیند. اپل از ساختار یک‌طرفه برای ارسال پیام استفاده می‌کند در حالی که سامسونگ روی ساختار دوطرفه کار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید