اخبار تکنولوژی

هوش مصنوعی جمینی خانه‌ی جدیدی در تنظیمات اپلیکیشن گوگل پیدا می‌کند

نویسنده : دانیال نوروزی۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

گوگل ظاهرا برنامه‌های زیادی برای گسترش استفاده از هوش مصنوعی جمینی در نظر دارد و حالا آن را در دسترس‌تر از گذشته قرار داده است.

اپلیکیشن جمینی گوگل مدتی است که همراه ماست. اگرچه این چت‌باتِ مجهز به هوش مصنوعی در حال حاضر بی‌نقص نیست، اما گوگل به آرامی و به طور قطع در تلاش است تا آن را به بخش جدایی‌ناپذیرتری از تجربه‌ی کار با اندروید تبدیل کند. با در نظر داشتن این موضوع، به‌روزرسانی جدیدی برای برنامه‌ی گوگل در حال توسعه است که هدف آن ارائه‌ی یک نقطه‌ی ورود دیگر به کاربران برای امتحان کردن جمینی روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی آن‌ها است.

همانطور که توسط ردیاب کد «AssembleDebug» در توییتر گزارش شده است، برنامه‌ی گوگل برای اندروید به زودی یک تب اختصاصی برای جمینی در صفحه‌ی تنظیمات ارائه خواهد کرد. با اینکه منبع، نسخه‌ی برنامه‌ی گوگل را که این گزینه را فعال می‌کند مشخص نکرده است، فکر نمی‌کنیم خیلی طول بکشد تا این قابلیت به طور گسترده برای همه کاربران در دسترس قرار گیرد.

منبع AssembleDebug می‌گوید کاربرانی که قبلا برای استفاده از جمینی ثبت‌نام کرده‌اند، در هنگام دسترسی به این صفحه‌ی منوی جدید، به پنجره‌ی چت برنامه هدایت خواهند شد. از طرف دیگر، افرادی که هنوز به جمینی سوئیچ نکرده‌اند، می‌توانند برای اولین بار چت‌بات هوش مصنوعی را روی دستگاه‌های خود فعال کنند. همانطور که در بالا می‌بینید، گزینه‌ی جمینی بین گزینه‌های دستیار و صدا در صفحه‌ی تنظیمات برنامه‌ی گوگل ظاهر می‌شود.

اگرچه گوگل به طور آشکار گام‌های بزرگی در بهبود تجربه‌ی جمینی برداشته است، هنوز هم برخی از ویژگی‌های کلیدی دستیار در این چت‌بات در دسترس نیستند. می‌دانیم که گوگل در حال حاضر تلاش می‌کند تا شکاف ویژگی بین جمینی و دستیار گوگل را (به ویژه از نظر روتین‌ها) پر کند، اما در حال حاضر این موضوع چندان بی‌نقص نیست.

نگاهی گذرا به صفحه‌ی پشتیبانی جمینی، برخی از ویژگی‌های دستیار را نشان می‌دهد که هنوز در جمینی وجود ندارند، از جمله حالت مترجم و روتین‌های ذکر شده. به طور مشابه، شما نمی‌توانید از جمینی بخواهید تا لیست پخش را از یک سرویس ارائه‌ی خدمات پخش موسیقی شخص ثالث مانند اسپاتی‌فای یا اپل موزیک باز کند. با این حال، این چت‌بات در مسیر خوبی برای فعال کردن پشتیبانی از موسیقی یوتیوب از طریق افزونه‌ها قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید