اخبار تکنولوژی

غلام GPT؛ دستیار هوش مصنوعی ایرانی!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۹ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

بعد از جنجال‌های «شبکه جهانی پایتون» ، حالا نوبت به صحبت‌های عجیب یکی از فعالان حوزه فناوری و مدیر شرکت دانش بنیان آرمان رایان شریف رسیده است که با واکنش‌های شدیدی در فضای مجازی همراه بوده است.

یک هفته پس از جنجال خبری بعد از صحبت‌های داود دومیری گنجی استاد دانشگاه نوشیروانی بابل درباره قابلیت نرم افزار برنامه نویسی پایتون (شبکه جهانی پایتون) و ماجرای خبرساز هوش مصنوعی ، این بار نوبت به حمیدرضا قدمتان مدیرعامل شرکت آرمان رایان شریف بود که باز با مطرح کردن بحث هوش مصنوعی و هشدار در این‌باره خبرساز شود. قدمتان که خود مدیرعامل یک شرکت فعال در زمینه‌ی هوش مصنوعی است، با حرف‌هایی کاملا عجیب تمام فعالان حوزه فناوری را دچار شوک شدیدی کرده است.

قدمتان در اظهار نظر عجیب، هوش مصنوعی را غلام‌های هزاره جدید نامیده و معتقد است کارهایی که در گذشته توسط برده‌ها و کنیزها انجام می‌شده، در جامعه نوین توسط هوش مصنوعی انجام خواهد شد. نکته عجیب این است که قدمتان، تفاوت بین هوش مصنوعی و دستیار صوتی را به درستی متوجه نشده است و هردوی آن‌ها را یک محصول می‌داند.

اظهارات این مدیر فعال در حوزه هوش مصنوعی، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است و مشخص نیست منشا علمی این اظهارات به کجا وصل می‌شود.

نظر شما در مورد حرف‌های قدمتان چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید