اخبار تکنولوژی

گلرنگ مالک تپسی شد

گلرنگ تپسی را خرید
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۶ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

دو بلوک سهام تپسی به میزان ۴۱.۳۸ درصد از کل سهام این شرکت امروز معامله شد. در قبال واگذاری این دو بلوک سهام مبلغ ۸۲۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده، ۶۸۳ میلیون سهم توسط سه سهامدار حقیقی در قالب بلوک تجمیعی به مبلغ ۵۲۰ میلیارد تومان واگذار شده است. همچنین یک سهامدار حقوقی ۳۳۵ میلیون سهم خود را به ارزش ۳۰۶ میلیارد تومان فروخته است.

طبق گزارش مالی سه ماهه سال ۱۴۰۲، میلاد منشی پور، هومن دمیرچی و حمید مهینی با سهم بیش از ۵ درصد در لیست سهامداران حقیقی تپسی قرار دارند. بیش از ۴۱ درصد سهام مدیریتی این شرکت به ارزش ۸۲۷ میلیارد تومان واگذار شد.

گروه صنعتی گلرنگ بلوک سوم سهام تپسی را به ارزش ۵۶۶ میلیارد تومان و حجم ۶۰۶ میلیون سهم خریداری کرد. همچنین بلوک چهارم سهام به ارزش ۶۷ میلیارد تومان و حجم ۷۲ میلیون سهم توسط این گروه خریداری شد تا مالکیت تقریبی ۶۹ درصد از سهام تپسی به گلرنگ واگذار گردد.

تپسی توانسته بود خرداد سال گذشته در بازار دوم فرابورس عرضه شود و ارزش بازار آن در ابتدا ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود که الان به ۱۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. با خریداری سهام توسط گلرنگ، این گروه صنعتی به بزرگترین سهامدار تپسی تبدیل شد.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی با انتشار یک ویدئو این خبر را تایید کرده است.

وی درباره انتقال سهام به گلرنگ گفت: زمانی که خبرهای مربوطه منتشر شد، هنوز توافقی صورت نگرفته بود. شرکت‌های دیگری هم پیشنهادهایی داشتند اما به نظر می‌رسید گلرنگ با استراتژی مشخصی می‌خواهد وارد تپسی شود و قادر است این شرکت را توسعه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید