اخبار تکنولوژی

گوگل و آمازون صدها کارمند خود را اخراج می‌کنند!

گوگل آمازون
نویسنده : تحریریه۲۷ دی ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گوگل، غول فناوری آمریکایی، صدها کارمند بخش فروش تبلیغات خود را اخراج خواهد کرد. این اقدام جدیدترین مرحله کاهش نیروی انسانی در این شرکت است.

اقدام گوگل نشانه‌ای دیگر از ادامه روند کاهش مشاغل در سال ۲۰۲۴ میلادی است. شرکت‌ها در تلاشند با استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی و اتوماسیون، هزینه‌های خود را کاهش دهند.

هفته گذشته گوگل اعلام کرد که عده‌ای از کارمندان واحدهای دستیار صوتی، سخت‌افزارهای مربوط به پیکسل، نست و فیت‌بیت، و همچنین در تیم واقعیت افزوده خود را اخراج می‌کند.

واحد مشاوره مشتریان گوگل که به مشتریان تبلیغاتی متوسط سرویس‌رسانی می‌کند، تیم اصلی‌ای است که رشد می‌کند. آلفابت، شرکت مادر گوگل، در ژانویه ۲۰۲۳ میلادی اعلام کرد ۱۲ هزار کارمند یا ۶ درصد نیروهای خود در جهان را اخراج می‌کند.

علاوه بر گوگل، آمازون نیز در هفته گذشته اعلام کرد چند صد کارمند خود و همچنین ۵۰۰ کارمند در پلتفرم پخش بازی رایانشی آنلاین (Twitch) را اخراج می‌کند.

این اقدام آمازون نیز نشانه‌ای از ادامه روند کاهش مشاغل در سال ۲۰۲۴ میلادی است.

در مجموع، می‌توان گفت که شرکت‌های فناوری در حال تغییر رویکرد خود هستند. آن‌ها در حال سرمایه‌گذاری در زمینه‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و واقعیت افزوده هستند، اما در عین حال در حال کاهش هزینه‌های خود از طریق اخراج کارمندان در بخش‌های غیرضروری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید