اخبار تکنولوژی

گوگل از یک برنامه جدید به نام Google Vids رونمایی کرد

نویسنده : دانیال نوروزی۲۲ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

ساخت ویدیو کار آسانی نیست و برای انجام صحیح آن، شرکت‌های بزرگی چون گوگل باید یک کارشناس یا تیمی در حوزه تولید ویدیو استخدام کنند.

با این حال، مواقعی وجود دارد که ساخت سریع یک ویدیو برای ارائه یک جلسه آموزشی به مخاطبان نیاز است. علاوه بر مثال گفته شده، محتویات زیادی وجود دارد که می‌توانند از ابزارهای ساخت سریع ویدیو، سود ببرند. در حال حاضر گزینه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، اما در کمال تعجب، گوگل هیچ‌گاه ابزاری با این هدف ارائه نکرده بود.

به عنوان بخشی از پیشرفت‌های Workspace که از برنامه Google Cloud Next ’24 به دست می‌آیند، گوگل در برنامه‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود، از Google Vids رونمایی کرد. این ابزار در کنار Docs، Sheets و Slides، به مجموعه Workspace می‌پیوندد و این وعده را می‌دهد که ساخت ویدیوهای سریع و جذاب را که تا مدت‌ها آرزوی محتواسازان بود، آسان کند.

ایده کلی این است که فرآیند تولید ویدیو را ساده کنید. Vids از هوش مصنوعی برای تبدیل ایده شما به چیزی ملموس و صیقلی استفاده می‌کند. این برنامه یک استوری‌بورد اولیه ایجاد می‌کند که می‌توانید آن را تغییر دهید و سپس به‌طور خودکار، صحنه‌های پیشنهادی را با استفاده از فیلم‌های استوک، تصاویر و موسیقی‌های مختلف، تولید می‌کند. حتی می‌توانید از صداهای از پیش ضبط شده استفاده کنید یا صدای خود را ضبط کنید تا کار را به بهترین شکل ممکن به اتمام برسانید.

رابط کاربری برنامه بسیار ساده است و نیاز به دانش یا تجربه پیشرفته در ساخت ویدیو را نفی می‌کند. همچنین، مانند سایر ابزارهای اصلی Workspace، Vids به شما اجازه می‌دهد تا پروژه را با تیم خود به اشتراک بگذارید و با آن‌ها همکاری کنید. Google Vids جایگزینی مستقیم برای نرم افزارهای ویرایش ویدیوی فانتزی نیست، اما هدف آن پر کردن فضایی است که در آن سادگی و تولید محتوای سریع بسیار اهمیت دارد. در حال حاضر، Google Vids تنها در مرورگرهای کامپیوتر قابل استفاده خواهد بود. با این حال، طبق گزارش رسانه The Verge، کریستینا بهر، معاون مدیریت محصول گوگل در بخش Workspace، اذعان کرد که گوشی‌های هوشمند نیز به‌زودی از این برنامه پشتیبانی خواهند کرد.

Google Vids در حال حاضر برای انتشار در ماه ژوئن برای Workspace Labs برنامه‌ریزی شده است و بتا تسترها در حال حاضر از این برنامه استفاده می‌کنند. ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که پس از عرضه گسترده آن، تا چه حد موفق می‌شود و آیا به وعده خود مبنی بر ساخت ویدیوهای سریع و باکیفیت عمل خواهد کرد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید