اخبار تکنولوژی

گوگل تعدادی از کارمندان خود را اخراج کرد!

اخراج کارمندان گوگل
نویسنده : دانیال نوروزی۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

طی روزهای گذشته، اعلام شد که شرکت گوگل تعدادی از کارمندان خود را اخراج کرده است. دلیل این اتفاق را در ادامه بررسی می‌کنیم.

در طول روزهایی که گذشت، مشخص شد که شرکت گوگل مشغول مسدودسازی لینک‌های اخبار محلی کالیفرنیا است. دلیل این موضوع هم به تظاهرات قانون حفظ روزنامه‌نگاری در کالیفرنیا مربوط می‌شود. به واسطه این مورد، گوگل و دیگر شرکت‌های بزرگ دیجیتالی باید به مطالب لینک شده از طریق سایت‌های مختلف، دستمزدی بپردازند. به دنبال این اتفاقات، گوگل 28 نفر از کارمندان خود را اخراج کرد.

دلیل این موضوع نیز حضور این افراد در تظاهرات مربوط به همکاری گوگل با دولت اسرائیل است. طبق گفته‌های گوگل، کارمندان معترض به علت ایجاد مزاحمت در محیط کار شرکت، اخراج شده‌اند. گوگل در بیانیه‌ای گفت: “مزاحمت‌های فیزیکی و جلوگیری از دسترسی کارمندان به منابع، کاملا برخلاف سیاست‌های ما و غیر قابل قبول است.” گفته شده است که شرکت گوگل پروژه 1.2 میلیارد دلاری خود و Amazon را در اختیار دولت اسرائیل قرار داده است.

این پروژه که با نام Nimbus شناخته می‌شود، به تکنولوژی ابری مرتبط است و ظاهرا به واسطه اهداف نظامی و محرمانه، در اختیار دولت اسرائیل قرار می‌گیرد. با این وجود، گوگل مدعی شد که قرارداد Nimbus به هیچ عنوان اهداف سیاسی، نظامی و محرمانه را هدف قرار نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید