اخبار تکنولوژی

گوگل کروم با هوش مصنوعی، گشت‌وگذار در وب را آسان‌تر و امن‌تر می‌کند

هوش مصنوعی گوگل کروم
نویسنده : دانیال نوروزی۰۴ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گوگل چندین ابزار هوش مصنوعی جدید را برای مرورگر وب خود، گوگل کروم، معرفی کرده است که به شما کمک می‌کند راحت‌تر، امن‌تر و با دسترسی آسان‌تری در وب گشت‌وگذار کنید.

با انتشار نسخه M121 کروم، این غول فناوری ویژگی‌های تجربی هوش مصنوعی تولیدی را ارائه می‌کند که روی هر دو نسخه مک و ویندوز کروم در دسترس خواهند بود.

اولین ویژگی، «سازمان‌دهنده تب» نام دارد که با استفاده از هوش مصنوعی برای پیشنهاد و ایجاد گروه‌های تب بر اساس تب‌های فعلی، گروه‌های تب را بهبود می‌بخشد. حتی برای سهولت یافتن آن‌ها در دفعات بعد، نام‌ها و ایموجی‌هایی هم پیشنهاد می‌دهد. برای استفاده از آن، روی یک تب راست‌کلیک کنید و «سازماندهی تب‌های مشابه» را انتخاب کنید یا روی فلش روبه پایین سمت چپ تب‌هایتان کلیک کنید.

دومین ابزار، ویژگی تصویر زمینه هوش مصنوعی به‌کار رفته در اندروید ۱۴ و دستگاه‌های پیکسل ۸ را به مرورگر کروم می‌آورد و به شما امکان می‌دهد تم‌های رنگی سفارشی بر اساس موضوع، حال و هوا، سبک بصری و رنگ مورد نظر خود ایجاد کنید. برای فعال‌سازی این ویژگی، به پنل کناری «شخصی‌سازی کروم» بروید، روی «تغییر تم» و سپس «ایجاد با هوش مصنوعی» کلیک کنید. از آنجا می‌توانید از گزینه‌های مختلف برای ایجاد تصاویر پس‌زمینه در سبک‌های متنوع استفاده کنید.

در نهایت، گوگل یک ابزار جدید مجهز به هوش مصنوعی را معرفی کرد که هنگام راست‌کلیک روی هر کادر متنی در اینترنت، از نوشتن نقد برای یک رستوران تا پاسخ به دعوت یک مهمانی یا پرسش رسمی دربارهٔ اجارهٔ آپارتمان، فعال می‌شود. روی کادر یا فیلد متنی در هر سایتی که در کروم بازدید می‌کنید راست‌کلیک کنید و «به من در نوشتن کمک کن» را انتخاب کنید، سپس چند کلمه برای آغاز ویژگی تایپ کنید.

به گفتهٔ گوگل، می‌توانید با ورود به کروم در آمریکا، از منوی سه‌نقطه‌ای «تنظیمات» را انتخاب کنید و روی صفحهٔ «هوش مصنوعی آزمایشی» کلیک کنید. به‌عنوان یک هشدار، از آنجایی که این ویژگی‌ها آزمایش‌های عمومی اولیه هستند، فعلاً برای حساب‌های سازمانی و آموزشی غیرفعال خواهند بود.

بالاخره چند ابزار هوش مصنوعی خوب!

این ابزارهای هوش مصنوعی جدید، به‌ویژه «سازمان‌دهندهٔ تب» و «مولد متن»، بسیار مفید هستند. مورد اول برای بسیاری از کسانی که عادت دارند برای هم تحقیق و هم سرگرمی، تب‌های کروم را روی هم انباشته کنند، عالی است و می‌تواند در ترکیب با حالت «صرفه‌جوی حافظه»، به صرفه‌جویی قابل توجهی در حافظه منجر شود.

ویژگی «مولد متن» نیز بسیار مفید است، زیرا به شما امکان می‌دهد به‌سرعت پاسخ‌هایی را وارد کنید که اساسا کارهای بیهوده و وقت‌گیر محسوب می‌شوند. تنها نگرانی این است که از آن برای نوشتن نقد و بررسی استفاده شود، به این معنی که منبعی که مردم برای تصمیم‌گیری آگاهانه از آن استفاده می‌کنند، می‌تواند به‌طور کامل توسط هوش مصنوعی و نه یک منبع انسانی تولید شده باشد.

ابزار «تصویر زمینه هوش مصنوعی تولیدی» اساساً همان ویژگی «تم پویا» است و اگرچه از نظر عملی چیزی ندارد، اما یک ویژگی سرگرم‌کننده است که به شما امکان می‌دهد مرورگر خود را به صورت منحصر به فرد مطابق با سلیقه‌تان شخصی‌سازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید