اخبار تکنولوژی

گوگل کروم با کمک هوش مصنوعی مقاله‌ها را خلاصه می‌کند

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۵ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گوگل ویژگی جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای مرورگر کروم معرفی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد مقالات وب را به صورت خودکار خلاصه کنند. این ویژگی که هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد، می‌تواند برای درک سریع موضوعات پیچیده و تحقیقات گسترده مفید باشد.

گوگل با ارائه این قابلیت، در حوزه هوش مصنوعی با ابزار Copilot شرکت مایکروسافت رقابت می‌کند، هرچند ویژگی جدید گوگل فقط با صفحاتی کار می‌کند که به طور رایگان قابل مشاهده باشند.این ویژگی از طریق برنامه Search Labs برای کاربران اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته و قرار است طی روزهای آینده به نسخه دسکتاپ کروم نیز اضافه شود.

هوش مصنوعی گوگل قادر است نکات کلیدی صفحات وب را استخراج و در اختیار کاربر قرار دهد. هنگامی که این ویژگی فعال باشد، گزینه‌ای به همراه دکمه ایجاد کردن در پایین صفحه ظاهر می‌شود که با کلیک بر روی آن می‌توان نکات کلیدی صفحه را مشاهده کرد. علاوه‌بر این، بخشی به نام کاوش در صفحه نیز وجود دارد که به سوالات مختلف درباره محتوای مقاله پاسخ می‌دهد. گوگل همچنین ویژگی‌های دیگری مبتنی بر هوش مصنوعی را برای جستجو در حال آزمایش دارد، از جمله نمایش تعاریف و نمودارهای مرتبط با کلمات خاص در مقالات علمی، تاریخی و اقتصادی که ترندترین موضوعات محسوب می‌شوند.

در نهایت، ابزارهای جدیدی برای برنامه‌نویس‌ها ارائه شده‌اند تا بتوانند کدهای تولید‌شده با هوش مصنوعی را بهتر درک و اشکال‌زدایی کنند. مثلاً بخش‌هایی از کد به صورت رنگی برجسته می‌شوند تا عناصر کلیدی آسان‌تر شناسایی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید