اخبار تکنولوژی

نزدیک‌تر شدن ظاهر گوگل درایو در تبلت‌های اندرویدی به حالت وب‌سایت

نویسنده : دانیال نوروزی۲۹ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گوگل در حال ارائه آخرین دور بهینه‌سازی‌های صفحه‌نمایش بزرگ برای گوگل درایو است و سعی دارد رابط کاربری را به مدل وب‌سایت نزدیک‌تر کند.

گوگل درایو اکنون یک «سلسله‌مراتب پوشه قابل‌ لمس برای نمای فعلی آن‌ها» (tappable folder hierarchy for their current view) در بالای صفحه‌نمایش نشان می‌دهد. علاوه بر اینکه به‌عنوان نشانگر محل مرور شما عمل می‌کند، می‌توانید برای «خروج آسان از پوشه‌های تودرتو» (easily navigate out of nested folders) ضربه بزنید.

همچنین به‌طور قابل‌توجهی، این سلسله‌مراتب در وب‌سایت گوگل درایو وجود دارد و شباهت‌ها با «ستون‌های داده در هر فایل برای نشان دادن زمان آخرین تغییر فایل و میزان فضای ذخیره‌شده» (per-file data columns to show when a file was last modified and how much storage is used) در برنامه تبلت ادامه دارد. به نظر می‌رسد این مورد جایگزین نمای لیست دو ستونی شده است که قبلا به نمایش محتوای بیشتر در هر صفحه کمک می‌کرد.

در نهایت، گوگل به «پالت رنگی مطابق با دستورالعمل‌های گوگل مِتریال دیزاین ۳» (color palette that matches the Google Material Design 3 guidelines) اشاره می‌کند. این مورد در نمای شبکه اعمال می‌شود که هر پوشه و فایل اکنون در یک کارت قرار می‌گیرد، در حالی که نام فایل به جای زیر پیش‌نمایش در بالا ظاهر می‌شود.

یکی دیگر از تغییرات بصری، نوار ناوبری در سمت چپ را با نوار برنامه متحد می‌کند تا نمای فایل در بخش خود با گوشه‌های گرد (در بالا سمت چپ) تقسیم شود. این تغییرات در حال انجام است.

به‌طور مشابه، گوگل اخیرا Docs، Sheets و Slides را برای Android با نوار ابزاری مستقیما از رابط کاربری وب به‌روزرسانی کرده است. آخرین اصلاح قرار است تجربه ویرایش را بهبود بخشد:

  • در Docs، یک سوئیچ حالت جدید وجود دارد که به شما امکان می‌دهد بین حالت‌های ویرایش، پیشنهاد و مشاهده جابه‌جا شوید.
  • در Slides، در حالی که در حالت ویرایش هستید، به یک نوار ابزار همیشه موجود دسترسی خواهید داشت.
  • در Sheets، هنگام باز کردن برنامه، به‌طور پیش‌فرض یک سلول انتخاب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید