اخبار تکنولوژی

چت بات هوش مصنوعی گوگل Gemini رونمایی شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۵ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مدیرعامل گوگل اعلام کرد مدل هوش مصنوعی جدید شرکت به نام جمینای، آغازگر عصر جدیدی برای گوگل خواهد بود که از آن به عصر جمینای یاد می‌کند.

این مدل در سه نسخه با نام‌های جمینای نانو، جمینای پرو و جمینای اولترا عرضه می‌شود تا رقابت مستقیم با مدل GPT-4 از شرکت OpenAI را آغاز کند. نسخه نانو آفلاین روی اندروید اجرا می‌شود. نسخه پرو هوشمندتر است و از امروز در چت‌بات بارد فعال می‌شود.

قدرتمندترین نسخه جمینای اولترا برای دیتاسنترها و کاربردهای تجاری طراحی شده است. گوگل ابتدا در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از این مدل رونمایی کرده بود.

شرکت گوگل از مدل پیشرفته هوش مصنوعی خود به نام Gemini رونمایی کرد که اجرای آن در حال حاضر بر روی گوشی‌های پیکسل 8 پرو آغاز شده است. 

مدل Gemini Ultra نیز قرار است از سال آینده عرضه گردد. توسعه‌دهندگان و مشتریان سازمانی می‌توانند از امکانات این مدل بهره ببرند.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل اعلام کرد مدل Gemini در آینده در سرویس‌های مختلف این شرکت از جمله مرورگر کروم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر دیپ‌مایند نیز با اشاره به تست‌های متعدد روی این مدل گفت که Gemini در 30 مورد از 32 بنچمارک مورد آزمایش، عملکرد بهتری نسبت به رقبا داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید