اخبار تکنولوژی

سری پیکسل 9 گوگل به ارتباط ماهواره‌ای مجهز می‌شود

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۷ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

گوشی‌های پرچم‌دار سری پیکسل ۹ گوگل که در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد، قابلیت جدید و مهمی را از آیفون اپل به ارث خواهند برد. بر اساس گزارش‌های اخیر، این گوشی‌ها با استفاده از مودم سامسونگ اگزینوس ۵۴۰۰، قادر به برقراری ارتباط ماهواره‌ای و دسترسی به شبکه‌های غیرزمینی ۵G (NTN) خواهند بود.

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد در مناطق دوردست و خارج از پوشش شبکه‌های سنتی تلفن همراه، پیام‌های اضطراری را از طریق ماهواره ارسال کنند. گزارش شده است که در ابتدا، این سرویس توسط اپراتور T-Mobile و با استفاده از شبکه Starlink شرکت اسپیس‌ایکس ارائه خواهد شد. در مرحله نخست، کاربران فقط قادر به ارسال پیام‌های متنی خواهند بود و امکان برقراری تماس صوتی وجود نخواهد داشت.

این ویژگی جدید که پیش از این در گوشی‌های آیفون اپل معرفی شده بود، به گوگل اجازه می‌دهد تا در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای با رقیب خود رقابت کند و به کاربران خدمات جدیدی را در مناطق کم‌برخوردار از پوشش شبکه ارائه دهد.

اسپیس ایکس، شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک، اخیرا مجوزهای لازم از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) آمریکا را برای گسترش آزمایشات سرویس “Cellular Starlink” در سراسر ایالات متحده دریافت کرده است. این شامل آزمایش‌های سراسری در چندین ایالت و آماده‌سازی برای آزمایش جهانی می‌شود.

قابلیت پیامک اضطراری که در گوشی‌های پیکسل ۹ گوگل گنجانده خواهد شد، به درخواست‌های خاص پاسخ می‌دهد و به خدمات اضطراری اجازه می‌دهد ارتباطات را ساده‌تر کرده و کمک‌های سریع‌تری ارائه دهند. این عملکرد مشابه ویژگی Emergency SOS در آیفون‌های اپل است.

حدود دو ماه پیش، گوگل از همکاری با شرکت AST SpaceMobile برای پیشبرد اتصال ماهواره‌ای برای دستگاه‌های اندرویدی خبر داد. این همکاری باعث شد گوگل به همراه اپراتورهای AT&T و Vodafone، در سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیون دلاری در AST SpaceMobile، که در حال توسعه برج‌های سلولی مبتنی بر فضا است، مشارکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید