اخبار تکنولوژی

گوگل با انتشار یک تیزر رسمی از تاریخ رونمایی گوشی تاشوی پیکسل فولد پرده برداشت

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

پس از مدت‌ها انتظار، گوگل سرانجام به صورت رسمی اعلام کرد که قرار است در تاریخ 20 اردیبهشت ماه سال جاری، از گوشی جدید تاشوی خود یعنی Pixel Fold رونمایی کند.

برخلاف دیگر برندها، گوگل عادت دارد که ابتدا از طراحی محصول خود در یک تیزر کوتاه رونمایی کند و در مراسم اصلی به جزئیات محصولی که معرفی کرده است بپردازد؛ دقیقا مشابه اتفاقی که سال گذشته در جریان رونمایی از خانواده‌ی گوگل پیکسل 7 رخ داد.

در هفته‌ی گذشته شاهد افشای مشخصات گوگل پیکسل فولد بوده‌ایم. یک صفحه نمایش 5.8 اینچی بیرونی و 7.6 اینچی داخلی که هردو از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی بهره‌مند هستن، وظیفه‌ی نمایش محتوا در این گوشی‌ را برعهده خواهند داشت. بنابر ادعای گوگل، پیکسل فولد از بادوام‌ترین لولا بین تمام گوشی‌های تاشوی بازار بهره‌ می‌برد؛ ادعایی که اگر واقعیت داشته باشد، می‌تواند رقیب بزرگی چون سامسونگ را با چالش جدی مواجه کند.

اما در زمینه‌ی چیپست گوگل خلاف بازار عمل کرده و کاربران را ناامید کرده است؛ چرا که به جای استفاده از چیپست جدید اختصاصی خود یعنی تنسور G3 ، از چیپست سال قبل خود یعنی تنسور G2 در گوشی تاشوی جدید خود بهره برده است.

Pixel Fold از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو 10.8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر و زوم دیجیتال 20 برابر و یک دوربین اولتراواید 10.8 مگاپیکسل بهره می‌برد. برای عکس‌های سلفی، یک دوربین 9.5 مگاپیکسلی در نمایشگر بیرونی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در صفحه‌نمایش داخلی استفاده شده است.

نظر شما در مورد گوگل پیکسل فولد چیست؟ توانایی به چالش کشیدن رقبایی چون سامسونگ را دارد یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید