اخبار تکنولوژی

گوگل پادکست بعد از ژوئن ۲۰۲۴ به‌صورت جهانی کار نخواهد کرد

نویسنده : دانیال نوروزی۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

گوگل در خبری، وضعیت تعطیلی سرویس گوگل پادکست را در خارج از آمریکا و به صورت جهانی مشخص کرد و تقریبا چیزی به پایان راه این سرویس نمانده است.

گوگل پیش از این تعطیلی سرویس پادکست را در آمریکا برای آوریل ۲۰۲۴ تایید کرده بود، اما درباره کاربران خارج از آمریکا صحبتی به میان نیامده بود. از آنجایی که گوگل پادکست یک سرویس بین‌المللی است، طبیعی بود که شرکت Mountain View بخواهد وضعیت را برای کاربران غیرآمریکایی روشن کند.

به‌ظاهر، در حالی که گوگل پادکست در آمریکا از آوریل تعطیل می‌شود، کاربران بین‌المللی می‌توانند برای چند ماه دیگر به استفاده از این سرویس ادامه دهند. گوگل اخیراً یک مقاله پشتیبانی را به‌روزرسانی کرده است که برنامه‌ی تعطیلی جهانی گوگل پادکست را از اواسط ژوئن تأیید می‌کند.

کاربران خارج از آمریکا می‌توانند تا اواسط یا اواخر ژوئن ۲۰۲۴ از گوگل پادکست استفاده کنند. تمام کاربران دنیا می‌توانند تا تاریخ ۲۹ جولای ۲۰۲۴ نسبت به انتقال یا خروجی گرفتن لیست اشتراک‌های گوگل پادکست خود اقدام کنند.

به کاربران گوگل پادکست توصیه می‌شود که اشتراک‌های خود را به یوتیوب موزیک منتقل کنند یا برای استفاده در اپلیکیشن‌های دیگر پادکست آن‌ها را خروجی بگیرند. به خاطر داشته باشید که حساب‌های کاربری کودکان امکان انتقال اشتراک به یوتیوب موزیک را ندارند.

همچنین، انتقال به یوتیوب موزیک تنها در کشورهایی که یوتیوب موزیک در دسترس است پشتیبانی می‌شود. برای مثال، در کره جنوبی، یوتیوب موزیک فقط برای کاربران پریمیوم در دسترس است.

در نهایت، ذکر این نکته مهم است که تمام اطلاعات گوگل پادکست تا یک سال در سرویس Takeout گوگل در دسترس باقی خواهد ماند. گوگل بعد از گذشت یک سال، تمام اطلاعات گوگل پادکست کاربران را حذف خواهد کرد. بدیهی است که کاربران می‌توانند در صورت تمایل پیش از مهلت یک ساله، شخصا نسبت به حذف دائمی اطلاعات خود اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید