اخبار تکنولوژی

گوگل Bard هم‌اکنون در اروپا با پشتیبانی از 40 زبان مختلف در دسترس است!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۳ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

طراحی و رونمایی هوش مصنوعی بارد توسط گوگل به نظر می‌رسید به صورت تلاشی غیرعادی و غیرمنتظره برای پاسخ به محبوبیت رو به رشد ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT بوده باشد. کنفرانس گوگل آی او بیشتر تبدیل به تلاشی بیهوده برای بازیابی توجه شد اما موفق نبود؛ چرا که توجه فعالان حوزه فناوری به ChatGPT بود و تلاش گوگل بی ثمر بود.

حالا چند ماه از رونمایی از هوش مصنوعی بارد می‌گذرد و گوگل تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند با قدرت به میدان نبرد با رقبا برود. با وجود این‌که گوگل تلاشی برای تسریع بهبود هوش مصنوعی خود نمی‌کند، اما امکانات بیشتری به Bard اضافه می‌شود که آن را مفیدتر از گذشته می‌کند.

گوگل امروز از به‌روزرسانی ماه ژوئیه هوش مصنوعی بارد رونمایی کرد و این موضوع نویدبخش ارائه به‌روزرسانی‌های بیشتر برای Bard است.

هوش مصنوعی بارد گوگل هم‌اکنون در سراسر اروپا و همچنین برزیل در دسترس است. شما می‌توانید از Bard در بیش از 230 کشور در سراسر جهان استفاده کنید. اما یکی از قابلیت‌های جدیدی که به گوگل بارد اضافه شده است، پشتیبانی از 40 زبان مختلف است.

در خصوص امکانات جدید، بارد حالا پاسخ‌های خود را برای شما پخش می‌کند و شما امکان تنظیم آن‌ها را دارید. پنج گزینه متفاوت برای سبک و شیوه پاسخ گویی وجود دارد: ساده، طولانی، کوتاه، حرفه‌ای و غیررسمی. این قابلیت حال حاضر فقط در زبان انگلیسی وجود دارد اما قرار است به تدریج برای زبان‌های دیگر نیز افزوده شود.

به نظر می‌رسد گوگل، برنامه‌های زیادی برای بهبود بارد دارد و قصد دارد تا حداقل یک سال آینده، به یک رقیب جدی و قدرتمند برای بینگ و ChatGPT مبدل شود.

نظر شما در مورد گوگل Bard چیست؟ تا به حال از این هوش مصنوعی استفاده کرده‌اید؟

دیدگاهتان را بنویسید