اخبار تکنولوژی

مایکروسافت از GPT-4 رونمایی می‌کند

مایکروسافت از GPT-4 رونمایی می‌کند
نویسنده : عضو تحریریه۲۲ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

همان طور که مایکروسافت اخبار مربوط به GPT-4 را تأیید کرد، ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است پدیده بزرگ بعدی باشد. گفته می‌شود که GPT-4 به طور قابل توجهی قدرتمندتر از GPT-3.5 است.

یکی از مدیران مایکروسافت تایید کرد که GPT-4 هفته آینده معرفی خواهد شد. نسخه بعدی GPT  به طور قابل توجهی قدرتمندتر از GPT-3.5 خواهد بود. یکی از امتیازهای ویژه این مدل امکانات کاملا متفاوت برای ایجاد ویدیو است.

اکنون به نظر می‌رسد که ما می‌توانیم نسخه قدرتمندتر جدیدی از فناوری هوش مصنوعی OpenAI را آماده کنیم. مایکروسافت تأیید کرده است که GPT-4 هفته آینده ارائه خواهد شد و ممکن است امکانات کاملا متفاوتی داشته باشد.

آندریاس براون، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت آلمان، هنگام حضور در رویدادی به نام هوش مصنوعی در فوکوس – Digital Kickoff، درباره GPT-4 و رونمایی آتی آن از طریق Heise صحبت کرد. به گفته براون، نمونه تازه GPT هفته آینده نمایش داده می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا انواع جدیدی از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را ایجاد کنند.

نسخه فعلی ChatGPT از GPT-3.5 استفاده می‌کند و به پاسخ‌های متنی محدود می‌شود. این محدودیت در تکرار بعدی از بین خواهد رفت. گفته می‌شود که GPT-4 یک به روز رسانی بزرگ است که در آن مدل‌های چند وجهی افزایش قابل توجهی در قدرت ارائه می‌دهند. همان طور که قبلا ذکر شد، این قدرت اضافی به مواردی مانند ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی و سایر محتواها اجازه می‌دهد.

مایکروسافت و OpenAI همکاری نزدیکی برای کار مشترک بر روی بهبود قابلیت‌های هوش مصنوعی تشکیل داده‌اند. این موضوع به مایکروسافت اجازه داد تا نسخه جدیدی از Bing و مرورگر Edge را که توسط ChatGPT طراحی شده است، معرفی کند. با این حال، هوش مصنوعی که مایکروسافت از آن استفاده می‌کند، فناوری اختصاصی به نام Prometheus است. با توجه به اینکه براون در مورد به‌روزرسانی ورودی OpenAI صحبت کرد، گواهی بر این است که این دو شرکت چقدر به هم نزدیک شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید