اخبار سینما

گای ریچی استفاده از اسلحه واقعی در فیلم‌هایش را ممنوع اعلام کرد

گای ریچی استفاده از اسلحه واقعی در فیلم‌هایش را ممنوع اعلام کرد
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

«گای ریچی» بعد از اتفاقی که در فیلم «Rust» افتاد، استفاده از اسلحه واقعی را در فیلم‌هایش ممنوع کرد. این اتفاق در اکتبر 2021 رخ داد، «آلک بالدوین» هنگام تمرین به سمت «هالینا هاچینز»، فیلمبردار و «جول سوزا»، کارگردان، که در پشت دوربین بودند شلیک کرد. «آلک بالدوین» که تصور می‌کرد اسلحه خالی است، باعث مرگ «هالینا هاچینز» شد.

«میثاق» نام فیلم جدید گای ریچی است که «جیک جیلنهال» در آن نقش سربازی را ایفا می‌کند که در آخرین سفر خود در افغانستان با مترجم محلی احمد، همراه می‌شود و جان خود را به خطر می‌اندازد.

گای ریچی که فیلمبرداری «میثاق» را بعد از حادثه فیلم «Rust» آغاز کرد، در این باره چنین گفته است:

ما در زمان ساخت فیلم «میثاق» حتی از یک سلاح گرم هم استفاده نکردیم و این نخستین فیلمبرداری ما بدون اسلحه واقعی بود و باید همین اتفاق برای همه اعضای حاضر در پروژه یک آرامش واقعی و کامل ایجاد شده بود.

گای ریچی همچنین در مورد اسلحه‌هایی که با گلوله‌های ایرسافت در فیلمبرداری حضور داشت، چنین گفت:

آن‌ها همانند سلاح‌های واقعی به نظر می‌رسند و به خوبی عملکرد یک اسلحه واقعی را نشان می‌دهند و حتی تخلیه انفجاری هم دارند و به همین دلیل است که خروجی کار کاملا واقعی به نظر می‌رسد.

گفته شده این فیلم در آوریل 2023 منتشر می‌شود. فیلمبرداری «میثاق» در اسپانیا انجام شده است و فضاهای آن شبیه‌سازی از افغانستان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید