اخبار سینما

گای ریچی اظهارات خود را مبنی بر دزدی هنری ارائه کرد!

گای ریچی اظهارات خود را مبنی بر دزدی هنری ارائه کرد!
نویسنده : تحریریه۱۸ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گای ریچی، خالق فیلم معروف «اسنچ»، در پاسخ به شکایتی مبنی بر اینکه او ایده‌های فیلم «جنتلمن» را از یکی از دوستان و نویسندگانش کپی کرده، اظهارنامه‌ای به دادگاه عالی لندن ارائه کرد.

به گزارش ورایتی، ریچی در ابتدای هفته جاری، اظهارنامه‌ای به دادگاه ارائه کرد که در آن مدعی شد ایده ساخت دنباله‌ای برای یکی دیگر از فیلم‌هایش به نام «RocknRolla»، بر اساس زندگی یا نوشته‌های دوستش میکی دو هارا نبوده است.

ادعای دو هارا چند ماه پیش مطرح شده بود که ریچی از فیلم‌نامه او برای دنباله «RocknRolla» و همچنین جزئیاتی از زندگی‌اش به عنوان الهام‌بخش جنتلمن استفاده کرده است.

ریچی در اظهارنامه خود گفت که در سال ۲۰۰۶ مبلغ ۲۵ هزار پوند به دو هارا پرداخت کرده تا داستان‌ها و خاطراتش را در اختیار او بگذارد تا بتواند با الهام از آن‌ها، دنباله «RocknRolla» را بنویسد، اما این فیلم هرگز ساخته نشد زیرا او معتقد بود دوران فیلم‌های گنگستری تمام شده است.

ریچی همچنین اذعان کرد که اگرچه برای نوشتن جنتلمن تا حدودی از فیلم‌نامه دنباله «RocknRolla» استفاده کرده، اما ادعای دو هارا مبنی بر اینکه جنتلمن تکرار قسمت‌های اصلی آن فیلم‌نامه است، کذب محض است.

لازم به ذکر است که پرونده وی همچنان در جریان است.

دیدگاهتان را بنویسید