اخبار سینما

هری پاتر هنوز برای جی. کی. رولینگ درآمدزا است!

هری پاتر هنوز برای جی. کی. رولینگ درآمدزا است!
نویسنده : تحریریه۰۹ دی ۱۴۰۲
0 دیدگاه

جی. کی. رولینگ، خالق مجموعه کتاب‌های پرفروش «هری پاتر»، پس از موفقیت چشمگیر نمایشنامه «هری پاتر و فرزند نفرین شده» در دوران پس از همه‌گیری کرونا، چکی به مبلغ ۸٫۲۵ میلیون پوند دریافت کرد.

شرکت «HPTP Holdings» که شرکت مادر رولینگ برای امور نمایشی است، این سود را پس از بازگشایی مجدد درب‌های نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین شده» به روی تماشاگران پرداخت کرد.

این شرکت اعلام کرد که فروش بلیت نمایش در لندن به سطح پیش از همه‌گیری رسیده است، جایی که این نمایش به‌طور مشترک توسط «Sonia Friedman Productions» و «Playground Entertainment» در «Palace Theatre» اجرا می‌شود.

نسخه برادوی این نمایش که در «Lyric Theatre» اجرا می‌شود نیز به سوددهی رسیده است، طبق گزارش عملکرد مالی شرکت «HPTP Holdings» که در «UK Companies House» ثبت شده است.

شرکت «HPTP Holdings» در ۱۲ ماه منتهی به پایان ماه مارس ۲۰۲۳، درآمدی معادل ۱۴ میلیون پوند داشته است، که این رقم ۳۰۰ درصد بیشتر از درآمد ۳٫۵ میلیون پوندی سال گذشته است. این فروش احتمالا رکوردی برای شرکت‌های تئاتر رولینگ خواهد بود.

حدود ۵٫۳ میلیون پوند از درآمد این شرکت در اروپا، ۴٫۶ میلیون پوند در ایالات متحده و ۴٫۱ میلیون پوند در بقیه جهان به دست آمده است.

سود قبل از مالیات شرکت «HPTP Holdings» در سال جاری به ۵٫۷ میلیون پوند رسید، در حالی که در سال منتهی به مارس ۲۰۲۲ این رقم تنها ۱٫۱ میلیون پوند بود.

رولینگ که امسال موافقت خود را برای توسعه یک سریال تلویزیونی «هری پاتر» اعلام کرده است، طبق گزارش «The Sunday Times»، دارایی خالصی معادل ۸۷۵ میلیون پوند دارد.

تنها مدیر عامل شرکت «HPTP Holdings» نیل بلیر، مدیر اجرایی قدیمی رولینگ است. شرکت «The Blair Partnership» از اظهار نظر بیشتر از حساب‌های شرکت «HPTP Holdings» خودداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید