اخبار بازی

مایکروسافت سازنده Hi-Fi rush و چند استودیو دیگر را تعطیل کرد

نویسنده : دانیال نوروزی۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

استودیوهای Roundhouse و Alpha Dog Studios نیز به دلیل اولویت‌بندی مجدد بودجه و منابع توسط مایکروسافت تعطیل می‌شوند.

پس از اخراج کارمدان Activision Blizzard و ZeniMax که واکنش‌های منفی زیادی برای مایکروسافت به همراه داشت، این شرکت چهار استودیو اصلی تحت مدیریت Bethesda را تعطیل کرد. Arkane Austin (Redfall)، Tango Gameworks (Hi-Fi Rush)، Alpha Dog Studios (Mighty Doom) و Roundhouse Games به دلیل «اولویت بندی مجدد عناوین و منابع» تعطیل خواهند شد. تعداد کارکنان اخراج شده مشخص نشده است.

مت بوتی، مدیر استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس، در یک ایمیل داخلی که توسط IGN به دست آمده است، اذعان کرد: «این تغییرات برای اولویت‌بندی عناوین تاثیرگذار و سرمایه‌گذاری بیشتر در مجموعه بازی‌های بلاک‌باستر و جهان‌های محبوب Bethesda است که شما در طول چندین دهه، آن‌ها را پرورش داده‌اید. دو برابر کردن این منابع و سرمایه‌گذاری برای ساخت محتوای جدید، مستلزم آن است که در کسب‌وکارمان تجدید نظر کنیم تا فرصت‌ها را برای رسیدن به موفقیت شناسایی کنیم. این اولویت‌بندی مجدد عناوین و منابع به این معنی است که چند تیم با شرکت‌های دیگر ادغام می‌شوند و برخی از همکاران ما را ترک خواهند کرد.»

پس از بسته شدن این استودیوها، برخی از اعضای Arkane Austin با دیگر استودیوهای Bethesda همکاری خواهند کرد. شرکت Roundhouse با استودیوی آنلاین ZeniMax ادغام می‌شود تا روی The Elder Scrolls Online کار کنند. استودیوی Alpha Dog و Tango Gameworks به‌طور کامل بسته می‌شوند. بوتی افزود:

«با انجام این تغییرات در استودیوهای بتسدا، ما می‌توانیم بهتر و عمیق‌تر در مجموعه بازی‌ها و آی‌پی‌های جدید خود سرمایه‌گذاری کنیم. تعداد کمی از نقش‌ها در بین تیم‌های منتخب Bethesda حذف خواهند شد. مایکروسافت به طور کامل از اعضای اخراج شده پشتیبانی خواهد کرد».

این یک خبر به شدت ناامیدکننده بود، زیرا شرکت Tango Gameworks اخیرا بازی به شدت موفق Hi-Fi Rush را توسعه داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید