اخبار تکنولوژی

HMD از گوشی اقتصادی Aura رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۵ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

HMD Global که شرکت سازنده گوشی‌های نوکیا بود، محصول جدید اقتصادی خود را با نام Aura در استرالیا معرفی کرده است. این گوشی هوشمند پس از معرفی سری Pulse با تمرکز بر قابلیت تعمیرپذیری عرضه می‌شود.

گوشی Aura از یک نمایشگر 6.56 اینچی IPS LCD با رزولوشن HD+ و نسبت تصویر 16:9 بهره می‌برد. این نمایشگر عریض‌تر از استانداردهای فعلی بازار است. دوربین سلفی در یک ناچ قطره‌ای شکل در بالای نمایشگر تعبیه شده است.

در قلب این گوشی اقتصادی، تراشه 28 نانومتری Unisoc SC9863A1 قرار گرفته که پیشتر در نوکیا C31 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. این تراشه در بنچمارک GeekBench 6 امتیازات 160 (تک هسته‌ای) و 725 (چندهسته‌ای) را کسب کرده است. Aura دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است.

در بخش دوربین، Aura از یک لنز 13 مگاپیکسلی اصلی و احتمالاً یک لنز تشخیص عمق در پنل پشتی بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی نیز 5 مگاپیکسل است. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی آن از شارژ 10 وات پشتیبانی می‌کند.

سایر ویژگی‌های Aura شامل جک 3.5 میلی‌متری هدفون، درگاه USB Type-C و دو رنگ سبز و بنفش است. این محصول جدید HMD گزینه مقرون به صرفه‌ای برای کاربرانی است که به دنبال یک تلفن هوشمند ارزان قیمت و در عین حال کارآمد هستند. علاوه بر این، Aura از سیستم عامل اندروید 13 بهره می‌برد که به صورت پیش‌فرض بر روی آن نصب شده است.

HMD Aura تنها در یک نسخه با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. این گوشی در حال حاضر در بازار استرالیا با قیمت معادل 118 دلار به فروش می‌رسد.

برای مقایسه، گوشی دیگر این شرکت با نام HMD Pulse که دارای 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است، با قیمت معادل 150 دلار در این بازار عرضه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید