اخبار سینما

اعتصابات هالیوود، طولانی و تلخ خواهد بود!

اعتصابات هالیوود، طولانی و تلخ خواهد بود!
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۰۲ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

«جورج آر.آر. مارتین»، رمان نویس و فیلمنامه نویس آمریکایی که از آثار مشهور او می‌توان به سریال «بازی تاج و تخت اشاره کرد»، در آخرین وبلاگ خود اخبار و بروزرسانی‌هایی درباره تمام پروژه‌هایی که در آن‌ها درگیر است ارائه داد و درباره اعتصاب‌های انجمن نویسندگان آمریکا و اتحادیه بازیگران صحبت کرد.

مارتین در این‌باره گفت:

اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا مهم‌ترین اعتصاب دوران زندگی من است.

او همچنین افزود:

هیچ‌کس نمی‌تواند با قطعیت بگوید از اینجا به بعد چه اتفاقی می‌افتد، اما من احساس بدی دارم که این اعتصاب طولانی و تلخ خواهد بود. شاید به بدی اعتصاب مشهور ۱۹۸۵ هم برسد، اگرچه امیدوارم نرسد.

مارتین فاش کرد که “قرارداد کلی او با اچ‌بی‌او در ۱ ژوئن متوقف شده” اما هنوز “کارهای زیادی برای انجام دادن دارد” و افزود که “این اعتصاب‌ها واقعا درباره نویسندگان یا تهیه‌کنندگان مشهور یا کارگردان‌ها نیستند، اکثر آن‌ها حالشان خوب است؛ ما برای نویسندگان تازه‌کار، ویراستاران داستان، دانشجویانی که امیدوارند وارد این حرفه شوند، بازیگری که چهار خط دیالوگ دارد، پسری که اولین شغل گروه نویسندگی‌اش را دارد و رویای ساختن نمایش خودش را دارد، همان‌طور که من در دهه ۸۰ داشتم، اعتصاب می‌کنیم.”

در مورد فصل دوم سریال «خاندان اژدها»، مارتین چنین گفت:

تمام فیلم‌نامه‌ها ماه‌ها قبل از شروع اعتصاب انجمن نویسندگان آماده شده بودند. به دانسته من، از زمان شروع اعتصاب هیچ نوشته‌ای انجام نشده است.

وی افزود:

این سریال عمدتا در لندن (و کمی هم در ولز، اسپانیا و چند مکان دیگر) فیلم‌برداری می‌شود، به همین دلیل فیلم‌برداری ادامه داشته است. بازیگران عضو اتحادیه بریتانیایی اکوئیتی هستند، نه اتحادیه بازیگران آمریکا، و اگرچه اکوئیتی حمایت قوی خود را از همکاران آمریکایی‌شان اعلام کرده (آنها یک تظاهرات بزرگ برای نشان دادن این حمایت برنامه‌ریزی کرده‌اند)، اما قوانین بریتانیا از آنها ممانعت می‌کند تا اعتصاب همبستگی راه بیندازند. اگر تعطیل کنند، هیچ حمایتی در برابر اخراج به خاطر نقض قرارداد یا حتی شکایت علیه خود ندارند.”

لازم به ذکر است که همچنان اعتصاب انجمن بازیگران و نویسندگان آمریکا ادامه دارد و در پی اکران هم‌زمان دو فیلم باربی و اوپنهایمر، صحبت از آن به حاشیه خبرهای روز رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید