اخبار سینما

بدترین‌های هالیوود تمشک طلایی گرفتند

بدترین‌های هالیوود تمشک طلایی گرفتند
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۲۱ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

چهل و سومین دوره انتخاب بدترین‌های هالیوود به صورتی بود که تمشک طلایی‌اش گریبان جرد لتو، تام هنکس و بلوند را گرفت.

جایزه تمشک طلایی سالانه به بدترین شکست‌های سینمایی اهدا می‌شود. نخستین مراسم اهدای جوایز تمشک طلایی در ۳۱ مارس ۱۹۸۱ آغاز شد و معمولا قبل از مراسم اسکار برگزار می‌شود. تا به امروز «سیلوستر استالونه» با 10 جایزه در این زمینه پیشرو بوده‌است. این در صورتی‌است که «تام هنکس» تا سال‌های آتی جایگزین او نشود.

تام هنکس بازیگر سرشناس که با آثاری چون «نجات سرباز رایان»، «فارست گامپ» و «فیلادلفیا» شناخته می‌شود و برای هر سه این فیلم‌ها جوایز و نامزدی‌های زیادی دریافت کرده است، در چهل و سومین دوره جوایز تمشک طلایی، نه تنها جایزه بد ترین بازیگر مرد برای فیلم «الویس» را دریافت کرد، بلکه در رقابت با خودش برای بازی در نقش پدر ژپتو در فیلم «پینوکیو دیزنی» نیز نامزد بدترین بازیگر مرد سال بود.

«بلوند»، «پینوکیوی دیزنی»، «خاکسپاری خوب»، «دختر پادشاه» و «موربیوس» از جمله فیلم‌هایی بودند که نامزد دریافت تمشک بد ترین فیلم سال شدند اما این جایزه به فیلم «بلوند» ساخته «اندرو دومنیک» تعلق گرفت. تمشک طلایی برای فیلم بلوند به صورتی بود که هم زمان دو جایزه بدترین فیلم و بدترین فیلمنامه سال را به آن اهدا کرد. گفته شده داور ها این فیلم را زن ستیز و شرورانه می‌دانند. این اتفاق در حالی است که آنا دآرماس بازیگر نقش اول آن نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

«موربیوس» با اینکه توانست از دریافت جایزه بدترین فیلم جان سالم به در ببرد اما در نهایت جایزه بدترین بازیگر به «جرد لتو» بازیگر نقش اصلی‌اش رسید. جرد لتو بازیگری که با بازی در فیلم‌های «باشگاه خریداران دالاس» و «مرثیه‌ای بر یک رویا» موفق ظاهر شد این بار نتوانست توجه داوران را برای بازی در موربیوس جلب کند.

اما در حالی که کارگردانان فیلم‌های «خاکسپاری خوب»، «حباب»، «بلوند»، «مربیوس» و «پینوکیو دیزنی» در انتظار جایزه بدترین کارگردانی بودند، این جایزه به «کالسون بیکر» و «ماد سان» برای «خاکسپاری خوب» رسید.

دیدگاهتان را بنویسید