اخبار سینما

ژولیت بینوش نخل طلای افتخاری کن را به مریل استریپ داد

ژولیت بینوش نخل طلای افتخاری کن را به مریل استریپ داد
نویسنده : تحریریه۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در هفتادوهفتمین دوره جشنواره فیلم کن، مریل استریپ بازیگر پرآوازه و صاحب سبک سینما با چشمانی اشکبار نخل طلای افتخاری این رویداد مهم سینمایی را از دست ژولیت بینوش دریافت کرد. استقبال دو دقیقه ای تماشاگران ایستاده از این هنرمند 74 ساله برنده 3 جایزه اسکار، نشان از احترام و ارزشمندی وی در عرصه بازیگری داشت.

بینوش در سخنرانی پرشوری از استریپ به عنوان «گنجینه‌ای بین المللی» یاد کرد و با برشمردن محبوب‌ترین نقش‌های او از «انتخاب سوفی» تا «جولی و جولیا»، گفت که این هنرمند توانسته نگاه ما را به سینما دگرگون سازد. استریپ که آخرین بار 35 سال پیش در جشنواره کن حضور یافته بود، در پاسخ اظهار داشت که دیدن کلیپ مروری بر دوران حرفه ای اش مانند نگاه کردن از پنجره قطار سریع السیر و تماشای پرواز از جوانی تا میانسالی بود که او را به این مرحله رسانده است.

این ستاره پرکار که در طول نزدیک به 5 دهه فعالیت، 21 بار نامزد اسکار شده و 3 بار این جایزه را برای آثاری چون «کرامر علیه کرامر»، «انتخاب سوفی» و «بانوی آهنین» دریافت کرده، سخنرانی خود را با ابراز تشکر از مخاطبانی که از چهره اش خسته نشده اند، به پایان برد. جالب است بدانید امسال جورج لوکاس کارگردان صاحب نام نیز در مراسم اختتامیه جشنواره کن، نخل طلای افتخاری را دریافت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید