اخبار بازی

افت فروش بازی Horizon Forbidden West با اضافه شدن به PS Plus

نویسنده : دانیال نوروزی۰۵ دی ۱۴۰۲
0 دیدگاه

بازی Horizon Forbidden West با پیوستن به سرویس PlayStation Plus، با افت قابل توجهی در فروش روبرو شد.

Sony همواره بر این مورد پایبند بوده که استراتژی Microsoft در قبال سرویس Game Pass چیزی نیست که آن‌ها روی محصولات خود پیاده کنند. این یعنی به واسطه تاثیراتی که روی بازاریابی اعمال می‌شود، Sony نمی‌خواهد بازی انحصاری خودش را روز عرضه در سرویس اشتراکی قرار دهد. با لو رفتن اسنادی از جانب استودیوی Insomniac Games، اطلاعاتی منتشر شده که حق را به Sony می‌دهد.

این اسناد که توسط یکی از کاربران Reddit منتشر شده است، نشان می‌دهد که فروش بازی Horizon Forbidden West با گذشت دومین سال از زمان انتشار و پیوستن به سرویس PS Plus، کاهش شدیدی را تجربه کرده است.

در اطلاعات منتشر شده نموداری به نمایش در آمده که آمار مالی این بازی با ورود به سال دوم را با نسخه پیشین آن یعنی Horizon Zero Dawn مقایسه می‌کند. در اینجا شاهد افت اعداد و ارقام برای Horizon Forbidden West هستیم اما تعداد افرادی که این محصول را تجربه کردند به مراتب بالاتر رفته است که دلیل آن چیزی نیست جز اضافه شدن بازی به سرویس PS Plus.

Sony در سال دوم عرضه این بازی، انتظار افزایش درآمد سالانه 30 درصدی و 124 میلیون دلاری از فروش Horizon Forbidden West داشته است. با این حال، سرویس PS Plus باعث شده تا انتظارات ناشر به درآمد سالانه 9 درصدی و 35 میلیون دلاری برسد. به عبارتی، سرویس شرکت Sony بالغ بر 85 میلیون دلار ضرر از عدم فروش بازی در خرده‌فروشی‌ها به وجود آورده است.

البته ناگفته نماند که Horizon Forbidden West یک موفقیت تجاری بزرگ بود و درآمد خوبی از بازار بازی‌های ویدیویی کسب کرد. اوایل سال جاری Sony اعلام کرد که این بازی 8.4 میلیون واحد فروش داشته که نسبت به بودجه 212 میلیون دلاری آن (باتوجه به لیک‌های پیشین) بسیار قابل قبول است.

Horizon Forbidden West در سال 2022 برای کنسول‌های PlayStation 5 و PlayStation 4 عرضه شد. این بازی در اوایل سال 2024 به PC می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید