اخبار سینما

چگونه برادران وارنر کمپین بازاریابی سال را برای خود کرد؟

چگونه برادران وارنر کمپین بازاریابی سال را برای خود کرد؟
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۰۲ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

آخرین ساخته کمپانی برادران وارنر، باربی، بر خلاف انتظار عموم و با تبلیغات گسترده توانست به جایگاهی برسد که با فیلم «اوپنهایمر» ساخته «کریستوفر نولان» رقابت کند و حتی فروش بالاتری از آن داشته باشد.

آخرین بررسی‌های انجام شده به نقل از ورایتی نشان می‌دهد که بخش بازاریابی استودیوی وارنر برادرز برای جذب تماشاگران مختلف به فیلم رنگارنگ و شیرینی‌مانند «باربی» اثر گرتا گرویگ، در طول تابستان بی‌وقفه کار کرده است.

در این راستا عوامل کلیدی و مشارکت‌های متنوعی حضور دارند که از جمله ‌آن‌ها می‌توان به ارائه محصولاتی چون ایکس‌باکس صورتی تا هودی کراپ بالمن ۱۳۵۰ دلاری و کفش‌هایی با لوگو باربی اشاره کرد.

و این فقط نوک کوه یخ برندهایی است که به فیلم کمک کردند تا قبل از اکران در ۲۱ ژوئیه به یک پدیده فرهنگی تبدیل شود. در مالیبو، یک خانه رؤیایی باربی واقعی از طریق ایربی‌ان‌بی قابل رزرو است. همچنین استفاده از یک کشتی کروز با تم باربی در منطقه بوستون.

می‌توان گفت تلاش‌های گسترده و پرهزینه کمپین بازاریابی، که مدیران استودیوهای رقیب هزینه آن را ۱۵۰ میلیون دلار برآورد می‌کنند، بدون احتساب بودجه تولید ۱۴۵ میلیون دلاری، برای این کمپانی محبوب جواب داده است.

«باربی» با بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ در نقش نسخه‌های انسان‌نمای عروسک‌های محبوب متل، انتظارات گیشه را با ۱۶۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۳۳۷ میلیون دلار شگفت‌انگیز در سراسر جهان شکست داد. با کمک «اوپنهایمر» که با ۸۰.۵ میلیون دلار افتتاح شد، این آخر هفته بزرگ‌ترین فروش دسته‌جمعی گیشه دوران پاندمی و چهارمین در تاریخ بود. اتفاقی بسیار مهم در زمانی که تام کروز و هریسون فورد در نجات گیشه سینما ناتوان بودند.

پس از افتتاحیه پرفروش تاریخی، «جاش گلداستین» رئیس بازاریابی جهانی وارنر برادرز در گفتگو با ورایتی درباره میم‌های جنجالی، لباس‌های پرطرفدار و پدیده “باربنهایمر” که منجر به موفقیت تابستانی بسیار این فیلم شد، صحبت کرد. همچنین او درباره کنجکاوی بسیاری قبل از اکران باربی درباره داستان آن چنین گفت:

آن‌ها بحث‌های درونی زیادی در مورد اولین محتوای تبلیغاتی و زمان‌بندی انتشار آن داشتند تا مقدار مناسبی از داستان فیلم را فاش کنند.

او همچنین در ادامه افزود:

هر بار که چیزی منتشر می‌کردیم، تعامل فیلم با فرهنگ به سطح جدیدی می‌رسید.

گلداستین اولین لحظه کلیدی را در سینماکان ۲۰۲۲ می‌دانست؛ زمانی که تصویری تکی از باربی در سرزمین باربی منتشر شد و به صورت مستقل محبوب شد.
او گفت حدود یک ماه بعد، زمانی که در سانتا مونیکا فیلمبرداری می‌کردند، مردم توانستند در خیابان عکس مارگو رابی و رایان گاسلینگ را در لباس‌های رنگارنگشان بگیرند که نشان می‌داد مواد تبلیغاتی تا آن لحظه تاثیرگذار عمل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید