اخبار سینما

سریال کره ای جواهری در قصر چند قسمت است؟ آیا شخصیت یانگوم واقعی است؟

سریال جواهری در قصر چند قسمت است؟
نویسنده : سارا محمدی۳۰ خرداد ۱۴۰۲
2 دیدگاه

سریال یانگوم (Dae Jang Geum) که نام اصلی آن جواهری در قصر (Jewel In The Palace) می باشد یکی از پربیننده ترین سریال های تلویزیون است که بعد از گذشت سال ها هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد. جواهری در قصر محصول کشور کره جنوبی در سال 2003 است که زندگی پرفراز و نشیب و البته هیجان انگیز یانگوم با بازی لی یونگ ئه (Lee Young-ae) را بازگو می کند. اگر در حال تماشای سریال هستید یا می خواهید بدانید که سریال جواهری در قصر چند قسمت است با مگ تک همراه باشید. سریال یانگوم هر روز ساعت 19 از شبکه تماشا پخش می شود و 1 بامداد، 7 صبح و ساعت 13 روز بعد تکرار می شود.

سریال جواهری در قصر چند قسمت دارد؟

سریال جواهری در قصر چندین سال پیش روی آنتن تلویزیون رفت و در حال حاضر نیز از شبکه تماشا در حال پخش است. با توجه به طولانی بودن سریال حتما می خواهید بدانید سریال یانگوم چند قسمت است تا تخمین بزنید که سریال کی تمام می شود. می سریال جواهری در قصر 54 قسمت است و هر قسمت حدود 60 دقیقه می باشد.

کارگردانلی بیونگ هون
نویسندهکیم یونگ هیون
تعداد قسمت ها54
تاریخ انتشار15 سپتامبر 2003 – 23 مارس 2004
مدت زمان60 دقیقه
زبانکره ای
محصولکره جنوبی

داستان سریال جواهری در قصر

داستان فیلم یانگوم حدود 500 سال پیش و در زمان سلسله چوسان می گذرد که کشور کره از ساختار اجتماعی به شدت سلسله مراتبی و مردانه ای برخوردار بوده است. “جواهری در قصر” براساس یک داستان واقعی ساخته شده و در مورد دختری افسانه ای به نام جانگ گئوم (یانگوم) است که اولین زنی بوده که توانسته پزشک مخصوص پادشاه شود و برترین پزشک سلطنتی زمان خود بوده است.

یانگوم دختری از طبقه پایین بوده که در جامعه تحت سلطه مردان زندگی می کرده است، او توانست بر تبعیض های اجتماعی زمان خود غلبه کرده و خود را به عنوان آشپز سلطنتی معرفی کند. او با تلاش و پشتکار توانست پزشک سلطنتی و در نهایت پزشک مسئول پادشاه شود. حتی از سوی پادشاه لقب “جانگ گئوم بزرگ” به او داده شد.

آیا شخصیت یانگوم حقیقی است؟

اطلاعات کمی در این مورد وجود دارد اما برخی منابع می گویند که یانگوم (جانگ گئوم) یک شخصیت واقعی و یکی از افراد مهم در تاریخ کره بوده است. یانگوم مورد اعتماد پادشاه بوده و مردم به او احترام می گذاشتند.

بازیگر نقش یانگوم چند سال دارد؟

لی یونگ ئه متولد 31 ژانویه 1971 است و در حال حاضر 52 ساله است.

دیدگاهتان را بنویسید

  1. ناشناس گفت:

    ولی این یانگوم به آن آسانی که تو فیلمش بیماری تشخیص می‌داد حتی علم الان هم با این همه دستگاه و تکنولوژی و پیشرفت دانش پزشکی و….. عاجزه!!!

  2. ناشناس گفت:

    سلام
    نکته ای که در این سریال برای من جالب بود که جامعه ای که یانگوم در آن زندگی می‌کرد نظام فاسد و ظالمی بر آن حاکم بود

    از یک طرف داخل قلعه 2 خانواده زندگی خوب و اشرافی داشتند (مقامات و خانواده سلطنتی)
    مردم بيرون آن قصر هم کلاً بدبخت بیچاره بودند
    سایر اهالی قصر هم فقط نوکر و مثل عروسک خیمه شب بازی هستند