اخبار تکنولوژی

هوآوی اندروید را به صورت کامل کنار می‌گذارد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

هواوی در واکنش به تحریم‌های تجاری ایالات متحده، تصمیم گرفته است تا با معرفی سیستم عامل اختصاصی جدید خود به نام HarmonyOS Next، از اندروید گوگل کاملا کنار بکشد. این سیستم عامل که کارایی حافظه و قابلیت‌های هوش مصنوعی را بهبود می‌بخشد، قرار است در سری گوشی‌های میت 70 شرکت هواوی مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر بهبود عملکرد، یکی از چالش‌های اصلی HarmonyOS Next، دسترسی به برنامه‌ها و بازی‌های متنوع است. درحالی که این سیستم عامل در حال حاضر بیش از 4000 برنامه شامل نام‌های شناخته شده‌ای مانند Alipay و McDonald’s را پشتیبانی می‌کند، هواوی قصد دارد تا انتهای امسال، فروشگاه برنامه خود را به 5000 برنامه و در نهایت به 500 هزار برنامه ارتقا دهد.

هواوی پس از موفقیت سری گوشی‌های Mate 60 در سال گذشته، تصمیم گرفته است تا به طور کامل از سیستم عامل اندروید گوگل فاصله بگیرد و روی توسعه سیستم عامل اختصاصی خود HarmonyOS Next متمرکز شود. این شرکت چینی سری‌های Nova 12 و Pura 70 را نیز با همین سیستم عامل روانه بازار کرده که با استقبال خوب مصرف کنندگان روبرو شده است.

طبق پیش بینی‌های TechInsights، شرکت تحقیقاتی کانادایی، انتظار می‌رود هواوی در سال جاری حدود 10 میلیون گوشی از سری Pura 70 را به فروش برساند. علاوه بر این، معرفی سری میت 70 با HarmonyOS Next، احتمالاً آمار فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت را حتی بیشتر کرده و هواوی را پس از مدت‌ها غیبت، دوباره به صدر بازار گوشی‌های هوشمند چین باز می‌گرداند.

یکی از عوامل کلیدی در موفقیت HarmonyOS Next، پشتیبانی از برنامه‌های پرطرفدار چینی مانند WeChat با بیش از یک میلیارد کاربر است. در صورت موفقیت، این سیستم عامل می‌تواند به رقیب جدی iOS اپل و اندروید گوگل تبدیل شود و نبردی سه‌جانبه برای تسلط بر بازار گوشی‌های هوشمند را رقم بزند.

با این حال، هواوی در این مسیر با چالش‌هایی روبرو است و باید دید که آیا این شرکت می‌تواند به طور موفقیت‌آمیزی سیستم عامل اختصاصی خود را در برابر رقبای سنتی معرفی و توسعه دهد یا خیر. پشتیبانی از برنامه‌های محبوب و جذب توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برای این پلتفرم، از جمله عوامل تعیین‌کننده در این زمینه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید