اخبار تکنولوژی

هواوی به بزرگ‌ترین فروشنده گوشی تاشو در جهان تبدیل شد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۲ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

طبق گزارش جدید منتشر شده توسط مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، هواوی در سه ماهه نخست سال 2023 موفق شده است عنوان بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند تاشو در جهان را از آن خود کند.

این دستاورد شگفت‌انگیز هواوی در حالی رقم خورده است که این شرکت چینی در چند سال گذشته با کاهش شدید فروش در اکثر بازارهای جهانی مواجه بوده و تنها بر بازار داخلی چین متمرکز شده است. با این حال، هواوی توانسته است با عبور از رقیب سنتی خود سامسونگ، به بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های تاشو در دنیا تبدیل شود؛ آن هم بدون دسترسی به سرویس‌های گوگل.

براساس گزارش Counterpoint Research، هواوی در سه ماهه اول سال جاری میلادی شاهد رشد 257 درصدی در فروش گوشی‌های تاشو خود بوده است. این رشد چشمگیر عمدتا ناشی از استقبال کاربران چینی از گوشی تاشو Mate X5 هواوی بوده که سال گذشته معرفی شد. به نظر می‌رسد پشتیبانی از اتصال 5G در این گوشی نقش مهمی در جلب توجه مصرف‌کنندگان چینی داشته است.

در مقابل، فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال 2022، با کاهش 42 درصدی روبرو شده است. این در حالی است که سامسونگ در سال‌های گذشته همواره پیشتاز بازار گوشی‌های تاشو بوده است.

آنر با ثبت رشد 460 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در رده سوم فروش گوشی‌های تاشو قرار گرفته است. اما چشم‌گیرترین رشد متعلق به موتورولا بوده که توانسته در سه ماهه اول امسال، 1473 درصد بیشتر از سه ماهه اول سال 2022 گوشی تاشو بفروشد. برخلاف هواوی که عمده فروش آن در چین متمرکز بوده، آنر و موتورولا بیشتر در بازارهای خارج از چین موفق عمل کرده‌اند.

در حال حاضر، سهم بازار آنر در گوشی‌های تاشو 12 درصد است که نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است. گوشی Honor Magic V2 در سه ماهه اول 2023 به پرفروش‌ترین گوشی تاشو در اروپای غربی تبدیل شده است. از طرفی، سهم بازار جهانی موتورولا در گوشی‌های تاشو اکنون به 11 درصد رسیده که مرهون عملکرد قوی سری Razr در آمریکای شمالی است.

در سه ماهه نخست امسال، تاشوهای با طراحی کتابی 55 درصد از عرضه جهانی را به خود اختصاص داده و برای نخستین بار از سال 2021، از گوشی‌های تاشوی صدفی پیشی گرفته‌اند. با این حال، احتمالا با عرضه گلکسی Z Flip 6 سامسونگ در اواسط امسال، این روند تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید