اخبار تکنولوژی

هوآوی بازار گوشی‌های هوشمند تاشو را در اختیار می‌گیرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۳ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به نظر می‌رسد هواوی در آستانه کسب پادشاهی بازار گوشی‌های تاشو از رقیب سرسخت خود سامسونگ قرار گرفته است.

سامسونگ که از زمان معرفی گلکسی فولد در سال 2019 جایگاه نخست این بازار را در اختیار داشت، گویا در سه ماهه نخست و دوم سال 2024 میلادی این جایگاه را به هواوی واگذار خواهد کرد.

براساس گزارش جدید مؤسسه مشاوران زنجیره تأمین نمایشگر (DSCC)، سامسونگ در سه ماهه اول 2024 رتبه نخست بازار جهانی گوشی‌های تاشو را از دست خواهد داد. اگرچه این شرکت کره‌ای در سه ماهه پایانی 2023 بزرگترین برند گوشی‌های تاشو بوده، اما ظاهرا عملکرد فروش آن‌ها در این دوره کمتر از حد انتظار گزارش شده است.

این گزارش می‌افزاید که هواوی با ارائه محصولات جدید و جذاب در بازار گوشی‌های تاشو، احتمالا در نیمه نخست 2024 از سامسونگ پیشی خواهد گرفت و جایگاه نخست این بازار را تصاحب می‌کند. بنابراین در صورتی که این پیش‌بینی محقق شود، اولین بار خواهد بود که سامسونگ از زمان تولید گلکسی فولد در سال 2019، جایگاه خود را به عنوان بزرگترین برند گوشی‌های تاشو از دست می‌دهد.

براساس آمار موجود، تاکنون 23 گوشی تاشوی مختلف در سراسر جهان عرضه شده است. در سه ماهه پایانی 2023، از میان 10 گوشی تاشوی پرفروش، چهار مدل متعلق به سامسونگ بوده است.

برندهای آنر و اوپو نیز هر کدام دو گوشی در این لیست داشته‌اند، در حالی که هواوی و شیائومی نیز با یک گوشی در فهرست 10 گوشی برتر پرفروش قرار گرفته‌اند.

در این بازه زمانی، گلکسی زد فلیپ 5 محصول سامسونگ پرفروش‌ترین گوشی تاشوی جهان بوده و هواوی میت ایکس 4 در رتبه دوم قرار گرفته است. سه گوشی آنر مجیک VS2، گلکسی زد فولد 5 سامسونگ و اوپو فایند N3 فلیپ نیز به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم پرفروش‌ترین گوشی‌های تاشو جای گرفته‌اند. اما گزارشی جدید پیش‌بینی می‌کند در سه ماهه نخست و دوم سال 2024، هواوی با ارائه دو گوشی تازه میت ایکس 5 و پاکت 2، از سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو پیشی خواهد گرفت.

با این حال، انتظار می‌رود سامسونگ در نیمه دوم سال جاری با گوشی‌های جدید تاشوی خود، بازگشت قدرتمندی را تجربه کند و دوباره پیشتاز این بازار شود.

دیدگاهتان را بنویسید