اخبار تکنولوژی

اتهام عجیب هوآوی: ردیابی بازدید کنندگان

نویسنده : عضو تحریریه۱۹ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

در کنگره جهانی موبایل امسال، غول فناوری چینی، متهم به ردیابی بازدیدکنندگان غرفه‌ی محصولات خود شده‌است.

تعدادی از بازدیدکنندگان از غرفه این غول فناوری در کنگره جهانی موبایل امسال نشان‌های امنیتی خود را که برای دسترسی به غرفه‌های هواوی مورد نیاز بود، پس نداده و با بررسی این نشان‌های امنیتی فاش شد که محفظه‌ی پلاستیکی این نشان‌ها حاوی دستگاهی است که به‌طرز مشکوکی به ردیاب شباهت دارد.

رولف ورنر معاون ارشد جدید نوکیا در اروپا، نشان را از خود جدا کرد و مدارهای داخلی را که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان ردیاب استفاده کرد، به‌ نمایش گذاشت. امکان استفاده‌ی هواوی از فناوری کم‌مصرف Beacon برای ردیابی بازدیدکنندگان مورد بحث قرار گرفته است.

هواوی پر قدرت اتهامات علیه خود را رد کرده‌است؛ سخنگوی این شرکت گفت: «نشان‌های هواوی فقط در غرفه‌ی داخلی این شرکت استفاده شده‌‌اند.»

بررسی‌های بیشتر فاش کرد که این شرکت از این نشان‌های امنیتی و در پشت آن‌ها از فرکانس رادیویی وبلوتوث برای جمع‌آوری اطلاعات مکان و اطلاعات زمان حضور شرکت‌کنندگان در غرفه‌ی خود در کنگره جهانی امسال استفاده کرده است.

هواوی ادعا کرده‌است که این غول فناوری چینی از این اطلاعات جمع آوری شده برای تجزیه‌وتحلیل علایق کلی افراد استفاده خواهد کرد و تا با این وسیله کیفیت محصولات خود را ارتقا دهد. برند چینی همچنین اعلام کرده براساس سیاست حفظ حریم خصوصی خود، از اطلاعات جمع‌آوری‌شده محافظت خواهد کرد.

انجمن  جی‌ام‌سی که وظیفه‌ی سازماندهی کنگره جهانی موبایل را برعهده دارد اظهار داشته‌است که دستگاه‌های ردیاب، اتهامی جدی است و درحال بررسی موضوع است.

این اتهامات مطرح‌شده علیه هواوی درحال‌حاضر برای این شرکت خوب به‌نظر نمی‌رسند زیرا هنوز توضیح قانع‌کننده‌ای ارائه نداده است. درحالی‌که غول فناوری چینی در صنعت گوشی‌های هوشمند موفق بوده، اما این نوع مسائل امنیتی می‌تواند به نگرانی بسیار مهمی تبدیل شود و این شرکت باید پاسخ دقیق‌تری به این اتهام جدید ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید