اخبار تکنولوژی

از هواوی P60 PRO چه انتظاری داشته باشیم؟

نویسنده : عضو تحریریه۱۶ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

احتمالا به زودی هواوی، P60 Pro را رونمایی خواهد کرد. آیا هواوی می‌تواند کاربران خود را شگفت‌زده کند؟ براساس اخبار منتشر شده احتمالا از سمت این شرکت  P60 Pro معرفی خواهد شد اما این گوشی جدید چه قابلیت‌هایی خواهد داشت؟

Tipster WangzaiKnows که در مورد افشای اطلاعات هوآوی بسیار قابل اعتماد است، به تازگی اطلاعات جدیدی در مورد این دستگاه به اشتراک گذاشته و بر این اساس، هواوی P60 Pro با تراشه اسنپدراگون 8+ نسل 1 عرضه خواهد شد که یک چیپست نسل قبلی است.

WangzaiKnows چه اطلاعاتی را منتشر کرده است؟

WangzaiKnows  مستقیما نگفته که این گوشی با یک چیپست نسل آخر عرضه خواهد شد. در عوض، او یک اسکرین‌شات را با عنوان «(Huawei) P60 Pro» به اشتراک گذاشته است. اسکرین‌شاتی که حاوی اطلاعات پردازنده گرافیکی SoC است که Adreno 730 است. با یک بررسی می‌توان به این نتیجه رسید که این همان پردازنده گرافیکی است که در Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 SoC  وجود دارد.

براساس بررسی‌هایی که انجام شده، این طور نیست که SoC بد باشد و عملکرد آن هنوز در حد مطلوب است. این SoC دارای هشت هسته با موتور هوش مصنوعی کوالکام نسل هفتم است. بنابراین، عملکرد P60 Pro با SoC 8+ Gen 1 عالی خواهد بود.

این گوشی مطمئنا در مقایسه با دستگاه‌های پرچمدار فعلی حرفی برای گفتن ندارد. به عنوان مثال، سری Galaxy S23. تمامی گوشی‌های این مجموعه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می‌شوند که ارتقای قابل توجهی نسبت به تراشه نسل اول 8+ ارائه می‌دهد. بنابراین، P60 Pro حداقل از نظر معیارها کوتاه خواهد آمد.

اما نتیجه مقایسه‌های انجام شده موارد مثبتی نیز وجود دارد که باید منتظر آن‌ها بود. براساس گزارش‌های دیگر، P60 Pro  از بزرگ‌ترین سنسور جهان به عنوان دوربین اصلی استفاده خواهد کرد و این ویژگی گوشی P60 Pro را در جدول امتیازات به نسب دیگر گوشی‌ها جلوتر خواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید