اخبار تکنولوژی

هواوی 13 مرداد از HarmonyOS 4.0 رونمایی می‌کند

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۳ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

هواوی اخیراً در پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو، به‌طور رسمی تصویری از یک کد برنامه‌نویسی منتشر کرده است. این کد نشان می‌دهد که از ماه اوت باید انتظار رونمایی از نسخه جدید سیستم‌عامل HarmonyOS را داشته باشیم.

عدد بزرگ 4 در این تصویر نیز اشاره‌ای به چهارمین نسخه بزرگ HarmonyOS دارد که قرار است در تاریخ 4 اوت (13 مرداد) رونمایی شود. گفته می‌شود نسخه جدید هارمونی، تعامل بهتری با اکوسیستم 1+8+N هواوی خواهد داشت. این سیستم‌عامل در حال حاضر در فاز بتا قرار دارد و برخی کاربران تجربیات خود از آزمایش آن را به اشتراک گذاشته‌اند.

گوشی‌های هواوی مانند P60، میت 50 و میت 40 از اولین دستگاه‌هایی هستند که شانس دریافت به‌روزرسانی سیستم‌عامل HarmonyOS را پیدا کرده‌اند. با این حال، عرضه این به‌روزرسانی فعلاً محدود به بازار داخلی چین است و انتظار نمی‌رود پس از عرضه رسمی نیز در دسترس کاربران خارج از چین قرار بگیرد.

هارمونی، سیستم‌عامل اختصاصی هواوی برای محصولات مختلف خود است که در پی تحریم‌های آمریکا و عدم دسترسی به سرویس‌های گوگل توسعه یافته است. اما هواوی هنوز اعلام کرده کاربران به‌طور کامل آماده مهاجرت به این سیستم‌عامل نیستند.

برندینگ HarmonyOS فعلاً محدود به بازار داخلی چین است، اما احتمالا برخی از قابلیت‌های آن به بازار جهانی نیز خواهد رسید. البته انتظار می‌رود در سایر کشورها از نام EMUI استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید