اخبار تکنولوژی

آخرین ترکش ممنوعیت واردات آیفون‌های14؛ آیفون 13 تاناکورایی!

واردات آیفون 13 دسته دوم به ایران
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ممنوعیت واردات آیفون‌های 14 به کشور باعث شده آیفون‌های 13 حکم طلا را پیدا کنند و حالا که در آستانه‌ی معارفه‌ی آیفون‌های شماره 15 هستیم، بازار موبایل هم‌چنان در بلاتکلیفی محض به سر می‌برد.

شاید برای شما جالب باشد که آیفون 13 پرو و 13 پرومکس، حدود یک سال می‌شود که تولیدشان متوقف شده است و آیفون‌های 13 پرو و پرومکس داخل بازار ایران که نو و آکبند هستند، از قبل وارد بازار شده و هیچ نسخه‌ی تولید جدیدی در کار نیست.

به نقل از ایسنا، دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه اخیرا از ورود برخی تجار و شرکت‌های صادراتی به حوزه واردات موبایل خبر داد و اعلام کرد: بیشتر واردات این شرکت‌ها کالاهای دست دوم است.

مهدی عبقری این مشکل را ناشی از سازوکار تامین ارز واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰دلاری دانست و گفت: در حوزه  تلفن همراه، شاهد این هستیم که خیلی از شرکت‌های صادرکننده با ارز حاصل از صادرات خود، واردات انجام می‌دهند و همین مسئله باعث شده به‌دلیل تخصص نداشتن این افراد، شاهد ورود کالاهای بی‌کیفیت در بازار باشیم، به‌عنوان مثال درخصوص گوشی‌های برند اپل، امروز شاهد وفور گوشی‌های ری‌پک و ریفربیشد شده هستیم که واردکننده‌های غیرتخصصی وارد کرده‌اند.

یکی دیگر از اعضای هیات مدیره‌ی انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: این گوشی‌های دسته دوم در بازار ایران تحت عنوان گوشی‌های نو و آکبند با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسند.

حسین روزبه در ادامه گفت: با توجه به ممنوعیت واردات آیفون۱۴ و توقف تولید آیفون۱۳، صادرکنندگان داخلی موبایل‌های دست دوم امارات و کشورهای دیگر را جمع و همین آیفون۱۳ را به قیمت حدود ۱۲۰میلیون تومان عرضه می‌کنند.

این اتفاق باعث تعجب فعالان حوزه‌ی فناوری شده است و بدون شک، اولین موضوعی که در این اتفاق دخیل است، ممنوعیت واردات بدون دلیل آیفون‌های 14 به بازار کشور است.

حال که در آستانه‌ی معرفی آیفون‌های سری 15 هستیم، باید ببینیم چه آینده‌ای در انتظار بازار موبایل کشور خواهد بود؟

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید