اخبار تکنولوژی

شارژر فوق سریع اینفینیکس وارد بازار خواهد شد

نویسنده : عضو تحریریه۲۰ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

اینفینیکس شارژ فوق سریع خود را معرفی کرد. این شارژر، شارژی سریع همه جانبه بی‌سیم 260 واتی و بی سیم 110 واتی دارد. راه حل جدید می‌تواند باتری را از 0 تا 25 درصد در یک دقیقه از طریق سیم پر کند و در کمتر از 8 دقیقه می‌تواند به 100 درصد برسد. همچنین به صورت بی‌سیم، 0 تا 100٪  شارژ را می‌توان در 16 دقیقه به دست آورد.

استاندارد 260 وات تنها 9 ماه پس از رونمایی اینفینیکس از 180 وات Thunder Charge وارد بازار شد. فناوری جدید بر این اساس استوار است و از یک باتری دوگانه 8C به یک باتری 12C با طراحی مدار 4 پمپی ارتقا می‌یابد که به طور هوشمند نیازهای برق را شناسایی می‌کند و تعداد پمپ‌های شارژ مورد نیاز را تخصیص می‌دهد.

طبق اعلام رسمی اینفینیکس، راندمان شارژ 98.5 درصد است و باتری آزمایشی 4400 میلی آمپر ساعتی می‌تواند 90 درصد ظرفیت اولیه خود را پس از 1000 چرخه حفظ کند. این شارژر از ترکیبی از مواد GaN و زیرساخت مدار AHB با چگالی توان بالا، اندازه کوچک و کنترل شارژ ایمن استفاده می‌کند. کابل نیز مهم است و اینفینیکس کابلی را توسعه داده است که می‌تواند جریانی تا 13 آمپر را برای اطمینان از شارژ 260 واتی داشته باشد.

شارژ بی‌سیم 110 واتی از سیم‌پیچ‌های حساس کوچک سفارشی با معماری‌های مختلف استفاده می‌کند. ادر این فناوری سیم‌پیچ‌های کمتر اما وسیع‌تری در همان فضا وجود دارد که مقاومت داخلی را کاهش می‌دهد و متعاقباً افزایش دمای تلفن را هنگام شارژ کاهش می‌دهد.

همچنین یک شارژر سفارشی 110 واتی با طراحی دو سیم پیچ برای شارژ عمودی و افقی وجود دارد. این ایستگاه از یک فن در پایه برای بهبود اتلاف گرما استفاده می‌کند.

در کنار شارژ بی سیم و سیمی واضح، این استاندارد از شارژ معکوس، شارژ بای پس و شارژ چند پروتکلی نیز پشتیبانی می‌کند. با پروتکل های دیگر از جمله Power Delivery 3.0 سازگار است. این شرکت تایید کرده است که این فناوری جدید امسال با گوشی هوشمند Infinix Note  وارد خواهد شد، بنابراین ما باید به زودی شاهد اجرای آن باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید