اخبار تکنولوژی

پردازنده‌های نسل بعدی پنتر لیک اینتل، هوش مصنوعی را در سال ۲۰۲۵ دو برابر می‌کنند

نویسنده : دانیال نوروزی۰۷ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اینتل قصد دارد تا تمرکز ویژه‌ای روی پردازش هوش مصنوعی داشته باشد و نسل بعدی پردازنده‌های خود را با قدرتی دو برابری در این زمینه عرضه کند.

نمونه‌های هوش مصنوعی در دنیای نرم‌افزار فراوان‌اند. از تولید تصویر تا نوشتن متن‌های کامل، هرکسی می‌تواند با هوش مصنوعی کارهای جالبی انجام دهد. اما این مدل‌های هوش مصنوعی به قدرت پردازشی نیاز دارند و دنیای سخت‌افزار در یک جنگ مبتنی بر هوش مصنوعی برای پادشاهی پردازش مدل‌ها داغ شده است.

اینتل یکی از بازیگران اصلی بازار سخت‌افزار هوش مصنوعی است و تمام تلاش خود را برای عرضه محصولات جدید می‌کند. در جلسهٔ درآمدی Q4 2023، اینتل از کار روی خانواده پردازنده‌های پنتر لیک خبر داد.

همان‌طور که WccfTech متوجه شد، اینتل در جلسه درآمدی Q4 2023 خبرهای هیجان‌انگیزی برای سرمایه‌گذاران خود داشت. این شرکت برای سال ۲۰۲۴، برنامه‌ای برای تولید خانواده‌های جدید پردازنده، مانند Lunar Lake و Arrow Lake، دارد. اینتل ادعا می‌کند که این پردازنده‌ها عملکرد هوش مصنوعی را تا سه برابر افزایش خواهند داد. با این حال، این عملکرد با عرضهٔ پنتر لیک در سال ۲۰۲۵، دوباره دو برابر خواهد شد. اینتل اشاره می‌کند که پنتر لیک برای بازار عمومی در نظر گرفته شده است، یعنی شما می‌توانید یکی از آن‌ها را برای رایانه شخصی خود خریداری کنید.

در حال حاضر، اینتل پردازنده‌های Clearwater Forest را در کارخانه‌های تولید دارد (مخفف “fabrications” به معنای در حال ساخت بودن تراشه‌ها) و این پردازنده‌ها برای استفاده در سرورها رزرو شده‌اند. با این حال، پس از اتمام کار اینتل با آن‌ها، پنتر لیک وارد کارخانه‌های تولید خواهد شد. و برای تاکید بر نام‌های بزرگ گربه‌سان، پنتر لیک از هسته‌های P کوجار کاو بهره خواهد برد.

ما اطلاعات بیشتری از این نداریم، بنابراین خیلی زود است که بگوییم آیا پنتر لیک به یکی از بهترین پردازنده‌های اینتل برای رایانه‌های شخصی تبدیل خواهد شد. با این حال، با ادغام هوش مصنوعی در زندگی روزمره، ممکن است اینتل فرمول برنده‌ای را پیدا کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید