اخبار تکنولوژی

iOS 17.4 با چاشنی سایدلودینگ اپلیکیشن‌ها در اتحادیه اروپا منتشر شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۶ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به‌روزرسانی مهم iOS 17.4 با چاشنی سایدلودینگ اپلیکیشن‌ها برای کشورهای اتحادیه اروپا منتشر شد.

به‌روزرسانی مهم iOS 17.4 اخیرا برای همه کاربران عرضه شد. این به‌روزرسانی با تغییراتی برای اجرای قانون جدید DMA اتحادیه اروپا به کاربران آیفون در اروپا اجازه می‌دهد اپ‌ها را از خارج از اپ استور نصب کنند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند از فروشگاه‌های جایگزین یا سایت خود برای عرضه اپ‌هایشان استفاده کنند. البته باید هنوز فرایند تایید اپل را طی کنند و از هر نصب به ازای بیش از 1 میلیون دانلود 50 سنت را بپردازند. این به‌روزرسانی شامل تغییراتی برای سایر کاربران نیز است.

در iOS 17.4، کاربران آیفون در اروپا با پیام‌هایی مبنی بر دسترسی به فروشگاه‌های اپ جایگزین، نصب مرورگرهای غیر وب‌کیت و روش‌های پرداخت جایگزین روبرو هستند. حالا کاربران می‌توانند از مرورگرهایی با موتور غیر اپلی استفاده کنند. همچنین در اولین مواجهه شدن با سافاری، پیغام انتخاب مرورگر پیش‌فرض نمایش می‌یابد.

توسعه‌دهندگان هم به استفاده از سخت‌افزار NFC آیفون برای پرداخت‌های غیر اپل پی دسترسی یافته‌اند. اما این تغییرات فقط در اروپا در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

اپل در به‌روزرسانی iOS 17.4، علاوه بر تغییرات مرتبط با کشورهای اتحادیه اروپا، بخشی از قابلیت‌های سیستم‌عامل خود را برای همه کاربران بهبود بخشیده است.

اپلیکیشن پادکست امکان تولید رونوشت خودکار صدا به 4 زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی پیدا کرد. همچنین پروتکل امنیتی تازه‌ای برای مقابله با حملات کوانتومی به iMessage اضافه شد که پیش از این خبرهای مربوط به این پروتکل در فضای وب منتشر شده بود.

سیری نیز به امکان خواندن پیام‌های ورودی مجهز گردید و بیش از 100 ایموجی جدید به مجموعه ایموجی‌های آیفون افزوده شد. سری آیفون 15 نیز اطلاعات بیشتری درباره سلامت باتری نمایش می‌دهد.

کاربران می‌توانند این آپدیت را از طریق تنظیمات > نرم‌افزاری > به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید