اخبار تکنولوژی

iOS 18 بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ این سیستم‌عامل اپل است

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۹ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

براساس اخبار جدید، سیستم‌عامل iOS 18 اپل در ماه خرداد 1403 در کنفرانس WWDC معرفی خواهد شد.

به نوشته مارگ گرمن خبرنگار بلومبرگ، این نسخه از سیستم عامل اپل شامل تعداد زیادی از قابلیت‌های جدید مرتبط با هوش مصنوعی خواهد بود. گرمن در این گزارش، iOS 18 را یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های سیستم عامل اپل در تاریخ این شرکت ارزیابی کرده‌ است. اپل چند ماه قبل هم از تاثیرگذار بودن این به‌روزرسانی خبر داده بود. به نظر می‌رسد iOS 18 نقطه عطفی در تحول سیستم عامل اپل باشد.

کریگ فدریگی، مدیر ارشد فناوری اپل، به کارمندان گفته نسخه‌ای با نام کد «کریستال» در حال توسعه است. یکی از اصلی‌ترین تغییرات، تجمیع هوش مصنوعی جدید در سراسر سیستم عامل است. به نظر می‌رسد نسخه بهبودیافته سیری نیز دارای هوش بیشتری باشد.

طبق شواهد، یکی دیگر از ویژگی‌های مورد انتظار در iOS 18 ادغام هوش مصنوعی در پیام‌رسان‌ها است تا کاربر بتواند جملات را تکمیل یا ویرایش کند یا با آن‌ها مکالمه داشته باشد. علاوه بر این، هوش مصنوعی در Apple Music ساخت پلی‌لیست‌های خودکار را برعهده خواهد گرفت.

همچنین در برنامه‌های iWork نظیر Keynote و Pages، از هوش مصنوعی مولد برای کاربران استفاده‌ای خواهد شد. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که برنامه‌نویسان نیز از امکانات هوش مصنوعی در Xcode بهره خواهند برد.

نظر شما در مورد آپدیت بزرگ بعدی سیستم‌عامل iOS چیست؟ آیا اپل می‌تواند پس از سال‌ها یک تغییر اساسی در سیستم‌عامل موبایلی خود ایجاد کند؟

دیدگاهتان را بنویسید