اخبار تکنولوژی

کاربران آیفون 14 و 14 پرو از کاهش ناگهانی سلامت باتری خود شکایت دارند!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۲ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گزارش‌هایی از سوی صاحبان آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو مبنی بر کاهش قابل توجه عمر باتری این گوشی‌ها پس از کمتر از یک سال استفاده منتشر شده است. به عنوان مثال، یکی از کاربران آیفون ۱۴ پرو در ماه ژوئیه اعلام کرد که حداکثر ظرفیت باتری گوشی وی به ۹۰ درصد رسیده است. این در حالی است که در مدل‌های قبلی آیفون این افت عمر باتری به کندی رخ می‌داد.

سم کهل، یکی از کاربرانی که در تیک‌تاک از این مشکل شکایت کرده، می‌گوید دیگر نمی‌تواند خرید آیفون ۱۴ پرو به قیمت ۹۹۹ دلار را به دیگران پیشنهاد کند. علاوه بر سم کهل، گزارش‌های مشابهی از سوی کارمندان وبسایت ورج و روزنامه وال استریت ژورنال نیز مبنی بر کاهش قابل توجه ظرفیت باتری آیفون‌های ۱۴ و ۱۴ پرو منتشر شده است.

به عنوان مثال، ظرفیت باتری آیفون ۱۴ پرو خبرنگار ارشد وال استریت ژورنال تنها پس از یک سال به ۸۸ درصد رسیده است. ورج نیز گزارش داده که ظرفیت باتری چندین آیفون ۱۴ پرو کارمندانش بین ۹۱ تا ۹۷ درصد است.

این در حالی است که طی سال‌های گذشته، ظاهرا عمر باتری آیفون‌ها حتی تا دو سال نیز کاهش قابل توجهی نداشته است. شکایات کاربران از کاهش سریع عمر باتری آیفون ۱۴ در حالی مطرح می‌شود که هزینه تعویض باتری این مدل‌ها نیز افزایش یافته است. قبلا کم‌ترین هزینه تعویض باتری آیفون ۶۹ دلار بوده اما اکنون این رقم به ۹۹ دلار رسیده است. البته تعویض باتری دیگر نیازی به مراجعه به اپل استور ندارد.

طبق ادعای اپل، باتری آیفون‌ها باید تا پس از ۵۰۰ چرخه شارژ کامل، ظرفیت بالای ۸۰ درصد خود را حفظ کنند و اگر شکایات ادامه یابد، احتمال واکنش اپل وجود دارد اما انتظار تعویض رایگان باتری آیفون ۱۴ منطقی به نظر نمی‌رسد.
آیا آیفون 14 و 14 پرو شما نیز به این مشکل دچار شده است؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید