اخبار تکنولوژی

آیفون 15 پرو مکس: قیمت احتمالی، مشخصات و اخبار جدید

همه چیز درباره آیفون 15 پرو مکس
نویسنده : سارا محمدی۲۷ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

آیفون 15 پرومکس نوید ارتقاهای بزرگ را می دهد. به نظر می رسد که پرچم دار بعدی اپل آیفون 15 پرومکس باشد، زیرا قرار است آیفون 15 اولترا در سال 2024 بازگردد. به عنوان بزرگ ترین و با قابلیت ترین سری آیفون، آیفون 15 پرومکس باید در فهرست بهترین گوشی های هوشمند قرار گیرد و استاندارد جدیدی را برای گوشی های نسل بعد خود ایجاد می کند.

از نظر ارتقا باید انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟ می ‌توانیم یک تراشه جدید قدرتمند 3 نانومتری A17 Bionic، یک لنز پریسکوپ با قدرت زوم دو برابر، یک طراحی تیتانیوم قوی ‌تر و سایر پیشرفت ‌ها را ببینیم. در اینجا ویژگی ها و اطلاعات فاش شده در مورد آیفون 15 پرومکس برای شما آورده شده است.

جدیدترین اخبار آیفون 15 پرومکس

  • آیفون 15 پرومکس ممکن است 200 دلار افزایش قیمت داشته باشد و قیمت این مدل را به 1800 دلار برساند.
  • یک شایعه بسیار غیرمعمول در مورد آیفون 15 پرومکس ادعا می کند که چیپست آن می تواند تا سال 2024 تغییر کند.
  • به نظر می رسد که واحدهای سازنده جدید آیفون 15 بسیاری از شایعات در مورد طراحی گوشی های جدید از جمله آیفون 15 پرومکس را تایید می کنند.
  • به نظر می رسد دوربین اصلی آیفون 15 پرومکس از همان سنسور موجود در آیفون 14 پرومکس استفاده می کند.

همچنین بخوانید: افزایش قیمت قابل توجه سری آیفون 15

تاریخ احتمالی انتشار آیفون 15 پرومکس

انتظار می رود که اپل سری آیفون 15 را در پاییز معرفی کند و به احتمال زیاد ماه سپتامبر برای این منظور در نظر گرفته شده است. به نظر می رسد که برخی از بخش های تولید کار خود را زودتر آغاز کرده اند یا قطعات بیشتری نسبت به آنچه انتظار می رفت تولید می کنند، اما به نظر می رسد که این تلاش اپل برای برآورده کردن میزان تقاضای کاربران در آینده باشد و ربطی به تسریع زمان انتشار این سری ندارد.

وقتی سری آیفون 15 وارد بازار شود، آیفون 15 پرومکس احتمالا در صدر این سری قرار خواهد گرفت و با رقیب هایی مانند سامسونگ گلکسی S23 اولترا و به احتمال زیاد گوگل پیکسل 8 که قرار است در ماه اکتبر عرضه شوند روبرو خواهد شد.

قیمت آیفون 15 پرومکس

نظر ما این است که قیمت آیفون 15 پرومکس مطابق با روند سری آیفون 14 خواهد بود. بنابراین، این بدان معنی است که قیمت اولیه 1099 دلار / 1199 پوند / 1899 دلار استرالیا برای مدل پایه 128 گیگابایتی خواهد بود و برای نسخه 1 ترابایتی به 1599 دلار / 1749 پوند / 2769 دلار استرالیا می رسد.

اما اگر شایعه 200 دلار افزایش قیمت آیفون 15 پرومکس درست باشد، همه این قیمت ها تغییر خواهند کرد. ما شایعاتی را در مورد افزایش قیمت آیفون 15 پرو شنیده ایم، با افزایش 100 دلاری آیفون 15 پرو. اگر اینطور باشد، قیمت یک آیفون 15 پرومکس پایه می ‌تواند از 1300 دلار شروع شود و مدل ‌های 1 ترابایتی آن با قیمت 1800 دلار به فروش خواهند رسید که آن را به گرا ن‌ترین آیفون تاریخ تبدیل می‌ کند.

بنابراین اگر این افزایش قیمت اتفاق بیفتد، اپل باید این موضوع را توجیه کند که چرا باید برای آیفون 15 پرومکس هزینه بیشتری پرداخت کنید.

طراحی و ظاهر آیفون 15 پرومکس

طراحی و ظاهر آیفون 15 پرومکس

آیفون 15 پرومکس ممکن است ظاهر جدیدی داشته باشد زیرا شایعه ای وجود دارد که می گوید آیفون های اپل نسبت به گذشته لبه های گردتری خواهند داشت. این ادعا با نشت خبر از واحدهای سازنده آیفون 15 که لبه های گردتر این سری را نسبت به سری های قبل نشان می دهد، مطابقت دارد. علاوه بر طراحی با لبه های گردتر، تغییراتی مانند اضافه شدن USB-C و دکمه اکشن، تأیید شده است.

همچنین شنیده ایم که آیفون ممکن است حاشیه های سری آیفون 15 پرومکس را کوچک کند تا به کوچک ترین حاشیه در بین گوشی های هوشمند تبدیل شود. این ادعا توسط 9to5Mac پشتیبانی می شود، که رندرهای آیفون 15 پرومکس را ارائه کرده است که مدل جدید را از هر زاویه نشان می دهد. این سایت می گوید که حاشیه ها فقط 1.55 میلی متر هستند. رندرهای جدید آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس که توسط Ice Universe ارسال شده اند نیز این اندازه را تأیید می کنند.

برآمدگی دوربین در آیفون 15 پرومکس در مقایسه با آیفون 15 پرو کوچک تر خواهد بود زیرا برای دوربین زوم پریسکوپ در نظر گرفته شده است. رندرها همچنین دکمه های ثابتی را به جای دکمه های مکانیکی نشان می دهند و یک رنگ قرمز جدید برای پرو و پرومکس معرفی می شود.

شاسی آیفون 15 پرومکس از تیتانیوم ساخته شده است. همین امر باعث می شود که این سری محکم تر و در عین حال سبک تر باشد، که به نظر می رسد یک ارتقای بسیار خوب نسبت به سری های قبل و رها شدن از لبه های فولادی ضد زنگ است که به راحتی آسیب می دیدند.

در مورد دکمه ها، یک شایعه وجود دارد که مدل‌ های آیفون 15 پرو با دکمه ‌ای شبیه به دکمه ‌ای که در اپل واچ اولترا یافت می‌ شود، عرضه خواهند شد. این دکمه مانند اپل واچ اولترا قابل تنظیم است.

دکمه اکشن در Apple Watch Ultra می تواند تمرینات را شروع کند، به عنوان دکمه کرنومتر عمل کند، عملکردهای Wayport و Backtrack را فعال کند، میانبری به ویژگی Dive ارائه دهد، چراغ قوه ساعت را روشن کند یا میانبرهای سفارشی دیگر را انجام دهد. انتظار داریم که دکمه اکشن آیفون 15 پرو عملکردهای مشابهی را انجام دهد اما با تمرکز بر ویژگی های گوشی محور.

رندرهای CAD آیفون 15 پرو و پرومکس به ما نشان می دهند که یک دکمه اکشن به چه شکلی طراحی شده است.

USB-C آیفون 15 پرومکس

USB-C آیفون 15 پرومکس

شایعات در مورد اتصال USB-C جایگزین پورت لایتنینگ در آیفون 15 پرومکس بسیار محتمل به نظر می رسد، زیرا اتحادیه اروپا خواسته است که گوشی ها باید تا دسامبر 2024 از USB-C به عنوان شارژ استاندارد استفاده کنند. به احتمال زیاد اپل با سری آیفون 15 این روند را دنبال خواهد کرد.

بر اساس گزارشی مبنی بر اینکه اپل لوازم جانبی USB-C خود را قبل از عرضه آیفون 15 در پاییز به تولید انبوه منتقل کرده است، این احتمال بیش از همیشه محتمل به نظر می آید.

استفاده از USB-C مطمئناً به شارژ و سهولت اتصال کمک می کند. اما می تواند اتصال به لوازم جانبی قدیمی آیفون را بدون مبدل و دانگل کمی سخت کند. این کار باعث تغییر قیمت ها خواهد شد.

اگرچه ممکن است برای سرعت تاندربولت 3 که شایعه شده است ارزش آن را داشته باشد. Thunderbolt همچنین امکان خروجی نمایشگر را فراهم می کند که می تواند برای کاربران آیفون سرگرم کننده باشد.

یک شایعه حاکی از آن است که اپل به لوازم جانبی ساخته شده برای آیفون USB-C متعهد شده است، که می تواند عملکرد لوازم جانبی شخص ثالث تایید نشده با آیفون های نسل بعدی را محدود کند. اکنون که مینگ چی کو، تحلیلگر می گوید، این شایعه بیشتر از پیش محتمل به نظر می رسد.

این می ‌تواند با حکم اتحادیه اروپا که تاکید می‌ کند چگونه سازندگان دستگاه ‌ها باید استاندارد مشترکی برای شارژ و اتصال، در این مورد، USB-C اتخاذ کنند، در تضاد باشد. در واقع، یکی از اعضای پارلمان اروپا می گوید که چنین سیاستی قوانین اتحادیه اروپا را نقض می کند و از اپل خواسته است تا برنامه های USB-C خود را روشن کند، در حالی که یکی از اعضای کمیسیون اروپایی مرتبط تهدید کرده است که در صورت استفاده از چنین محدودیت هایی توسط اپل، فروش آیفون 15 را ممنوع خواهد کرد.

دوربین های آیفون 15 پرومکس

دوربین های آیفون 15 پرومکس

انتظار می رود که آیفون 15 پرومکس از همان سه دوربین پشتی آیفون 14 پرومکس استفاده کند. دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو از snappers. این برای ما خوب خواهد بود زیرا آیفون 14 پرومکس یکی از بهترین انتخاب های ما برای بهترین گوشی های دوربین دار است.

شایعات مختلفی در مورد برخی ارتقاها در دوربین وجود دارد. به اپل توصیه شده بود که از یک سنسور جدید سونی برای آیفون 15 استفاده کند. این سنسور می تواند مدل جدیدی باشد که تقریباً یک اینچ ضخامت دارد و می تواند از طراحی جدید با حسگر «سه گانه» استفاده کند. حسگر، که باید عکس ‌های روشن ‌تر و رنگارنگ ‌تری را ایجاد کند. با این حال، این شایعه رد شده است و یکی دیگر از اطلاعات فناوری اشاره کرده است که باید منتظر باشیم تا در آیفون 16 پرو شاهد یک حسگر دوربین اصلی بزرگتر باشیم. به طور مشابه، یک افشاگر ادعا می کند که حسگر دوربین اصلی آیفون 15 پرومکس نسبت به آنچه که آیفون 14 پرومکس ارائه می دهد تغییری نکرده است.

ارتقا محتمل ‌تر می ‌تواند یک لنز تله ‌فوتو پریسکوپ برای آیفون 15 پرومکس باشد که توسط تحلیلگر اپل، مینگ چی کو، پیشنهاد شده است، که از مجموعه ‌ای از لنزهای نوری برای افزایش دامنه زوم دوربین بدون نیاز به برش یا دیجیتال استفاده می‌کند.

در واقع، آیفون 15 پرومکس دارای زوم پریسکوپ 6 برابری است که دو برابر چیزی است که آیفون 14 پرومکس ارائه می دهد. هیچ صحبتی در مورد اینکه زوم دیجیتال آیفون 15 پرومکس چقدر بالا خواهد رفت، وجود ندارد، اما مطمئناً از آیفون 14 پرو مکس بالاتر خواهد بود. افشاکننده توییتر Unknownz21 از شایعه ای مبنی بر اینکه لنز پریسکوپ آیفون 15 پرومکس منحصر به آن گوشی خواهد بود، پشتیبانی می کند، بنابراین انتظار آن را در آیفون 15 پرو معمولی نداشته باشید. آیفون 16 پرو ممکن است سال آینده آن را داشته باشد.

آن لنز حتی می تواند قادر به زوم متغیر باشد. این مجموعه به آیفون 15 پرومکس این امکان را می‌ دهد تا بدون نیاز به زوم دیجیتال یا نیاز به دوربین اختصاصی اضافی برای سطح زوم بالاتر/پایین‌ تر، سطوح بزرگنمایی را تغییر دهد.

در نتیجه لنز زوم پریسکوپ جدید، طبق گزارش ها، اپل موقعیت دوربین های اولتراواید و تله فوتو را در هر دو آیفون 15 پرو و پرومکس عوض می کند؛ حتی اگر قرار است پریسکوپ یک پرومکس انحصاری باشد.

یکی دیگر از شایعات Kuo ادعا می کند که آیفون 15 پرو دارای لنز اصلی 8P برای کاهش اعوجاج در عکس های با زاویه بازتر است. اما با توجه به اینکه اپل به تازگی به سراغ لنز 7P برای آیفون 14 پرو رفته است، این نکته موردی است که ما در مورد آن کمی شک داریم.

علاوه بر این، مدل‌ های آیفون 15 پرو می ‌توانند از حسگر LiDAR ارتقا یافته استفاده کنند تا عملکرد بیشتر و بازده انرژی بهتری داشته باشند. این نه تنها می ‌تواند برای عمر باتری آیفون مفید باشد، بلکه می ‌تواند عکس ‌های پرتره بهتری با تشخیص عمق بهبودیافته و همچنین اپلیکیشن ‌های واقعیت افزوده را تقویت کند که می‌ توانند از حسگرهای اسکن اتاق بهتر بهره ببرند.

همچنین بخوانید: عرضه آیفون ۱۵ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

مشخصات آیفون 15 پرومکس و A17 بایونیک

مانند بسیاری از آیفون ‌های پرو قبل از خود، به نظر می ‌رسد آیفون 15 پرومکس تراشه جدیدی از سری A را ارائه می ‌کند که احتمالاً به شکل A17  بایونیک است.

انتظار قدرت بیشتر CPU و GPU را داشته باشید، اما همچنین در یادگیری ماشین و پردازش عصبی ارتقاء داده می شود تا ویژگی های هوشمند بهتر از عکاسی محاسباتی گرفته تا سیری ارتقا یابد. تراشه جدید می تواند بر اساس یک فرآیند 3 نانومتری از TSMC ساخته شود، از نظر تئوری با دادن قدرت بیشتر و همچنین کارایی بهتر.

بر اساس یک شایعه غیرمعمول، به طرز عجیبی، TSMC می‌ تواند فرآیندهای (از ۳ نانومتری قدیمی تر به ۳ نانومتری جدیدتر) را در سال ۲۰۲۴ تغییر دهد. این می تواند بر قیمت گوشی و شاید حتی عملکرد آن تأثیر بگذارد.

همچنین شایعاتی در مورد افزایش حافظه وجود دارد و آیفون 15 پرومکس به 8 گیگابایت رم LPDDR5 مجهز است. با توجه به اینکه آیفون 14 پرومکس بسیار کند نیست، این عملکرد اضافی به احتمال زیاد واضح نیست، اما می تواند یک ارتقا خوب باشد.

از نظر اتصال، Wi-Fi 6E می تواند با آیفون 15 سازگار باشد و این شایعه توسط مینگ-چی کو پشتیبانی می شود.

امتیازهای بنچمارک فاش شده از گوشی آیفون 15 پرومکس

 آیفون 15 پرو (ادعا شده)آیفون 14 پرومکسسامسونگ گلکسی S23 اولتراوان پلاس 11
امتیاز تک هسته ای Geekbench 52317188215781166
امتیاز چند هسته ای Geekbench 56750533350814962
امتیاز تک هسته ای Geekbench 63019252320001536
امتیاز چند هسته ای Geekbench 67860639651645065

بنچمارک‌ های فاش شده برای آیفون 15 پرو نشان می ‌دهند که تراشه A17  بایونیک چقدر می ‌تواند نسبت به نسل قبلی خود و همچنین چیست ‌های بهترین گوشی‌ های اندرویدی سریع ‌تر باشد.

در تست تک هسته‌ای، آیفون 15 پرو طبق گزارش ‌ها به 2317 رسید و امتیاز چند هسته‌ای 6750 را در Geekbench 5 به دست آورد.

ما همچنین تمام مواردی را که آیفون 15 می ‌تواند برطرف کند بررسی کرده ‌ایم و یکی از آنها حافظه اولیه بالاتر است، که برای آیفون 15 پرومکس بسیار منطقی است.

عمر باتری و شارژ آیفون 15 پرومکس

هیچ شایعه ای در مورد عمر باتری آیفون 15 پرومکس منتشر نشده است. اما با یک تراشه جدید 3 نانومتری، انتظار می رود که حتی اگر با یک باتری 4323 میلی آمپر ساعتی همراه باشد، انرژی کارآمدتری داشته باشد.

آیفون 14 پرومکس در تست باتری ما 13 ساعت و 39 دقیقه دوام آورد که شامل جستجو مداوم در وب بود تا زمانی که باتری تمام شود. این به اندازه کافی خوب است تا در فهرست بهترین عمر باتری گوشی ما قرار گیرد. بنابراین ما می‌توانیم در مورد آیفون 15 پرومکس چیزی حدود آن یا بهتر از آن را انتظار داشته باشیم.

ما همچنان دوست داریم پکیج باتری بزرگ تری ببینیم، به خصوص که گلکسی S23 اولترا از سلول 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند.

آیفون 14 پرومکس با 20 وات شارژ می شود که خوب است، اما در حد گلکسی S23 اولترا نیست و مایل ها از وان پلاس 11 با سرعت شارژ فوق العاده 100 واتی فاصله دارد (این میزان در ایالات متحده به 80 وات محدود می شود). . همانطور که شایعه شارژ 27 واتی حاکی از آن است، ما امیدواریم اپل راهی پیدا کند که آیفون‌ های بعدی خود به لطف USB-C کمی سریع ‌تر شارژ شوند.

طبق یک شایعه، سری آیفون 15 به شارژ بی سیم Qi2 ارتقا می یابد، که می تواند تلفن ها را با سرعت 15 وات شارژ کند. این دو برابر 7.5 وات شارژ مدل های آیفون 14 است. چنین ارتقایی می‌تواند شارژ بی ‌سیم آیفون 15 پرومکس را کمی سریع‌ تر و نزدیک ‌تر به برخی از سرعت ‌های شارژ ارائه شده توسط بهترین گوشی های هوشمند اندرویدی کند.

نرم افزار آیفون 15 پرومکس

مانند سایر مدل ‌های آیفون 15، آیفون 15 پرومکس احتمالاً با iOS 17 به عنوان نرم‌ افزار عرضه خواهد شد. ما باید اولین نگاه اجمالی خود را به نسخه جدید نرم افزار آیفون اپل در WWDC 2023 ببینیم، که در 5 ژوئن آغاز می شود. انتظار می رود که نسخه بتای عمومی iOS 17 کمی بعد از آن عرضه شود؛ در اینجا زمانی است که فکر می کنیم نسخه بتا عمومی iOS 17 عرضه خواهد شد.

بله، iOS 17 روی آیفون‌ های قدیمی ‌تر نیز اجرا می ‌شود، اما بخش مهمی از تجربه آیفون 15 نیز خواهد بود. گزارش های اولیه حاکی از آن بود که iOS 17 یک به روزرسانی نسبتاً جزئی خواهد بود، اما اخیراً صحبت از تغییرات مهم تری شنیده ایم.

به طور خاص، شایعاتی در مورد بهبود iMessage و همچنین تغییرات بزرگ در ظاهر برنامه های Wallet و Health وجود دارد. یک برنامه ژورنالینگ می ‌تواند در iOS 17 به آیفون اضافه شود و اپل حتی ممکن است فروشگاه ‌های برنامه شخص ثالث را برای آیفون باز کند و به شما این امکان را بدهد که برنامه ‌ها را روی آیفون 15 پرومکس نصب کنید.

همچنین بخوانید: تاریخ انتشار ios 17

چشم انداز آیفون 15 پرومکس

بر اساس شایعات و اخبار فاش شده، آیفون 15 پرومکس قرار است یک گوشی هوشمند چشمگیر باشد. ممکن است این یک گام بزرگ نسبت به آیفون 14 پرومکس نباشد، اما بسیاری از تغییرات کوچک ‌تر ممکن است همه آن را به یکی از بهترین گوشی ‌ها برای خرید تبدیل کنند.

و تقریباً مطمئناً بهترین آیفونی است که می ‌توانید در سال 2023 خریداری کنید. باید خوب باشد، با توجه به اینکه گلکسی S23 اولترا واقعاً ما را تحت تأثیر قرار داده است و مسلماً اکنون گوشی است که باید با آن رقابت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید