اخبار تکنولوژی

فروش آیفون 15 نسبت به آیفون 14 در چین کاهش داشته است

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۴ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

براساس گزارش اخیر بلومبرگ، آمارهای جدید نشان می‌دهد فروش آیفون 15 در 17 روز اول عرضه در چین حدود 4.5 درصد کمتر از فروش آیفون 14 در همان بازه زمانی بوده است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند این کاهش فروش نشان‌دهنده فروش چندین میلیون دستگاه کمتر برای اپل باشد. همچنین ارزش معاملات اپل حدود یک درصد کاهش یافته است.

برخی تحلیلگران دلیل این اتفاق را کاهش تقاضا و شدت رقابت‌های داخلی با شرکت‌هایی مانند هواوی عنوان می‌کنند. تحلیلگران موسسه Jefferies معتقدند هواوی توانسته اپل را شکست دهد و به پرفروش‌ترین برند چین تبدیل شود. آنها می‌گویند این روند احتمالاً تا سال 2024 ادامه خواهد داشت.

علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، هواوی اخیراً گوشی میت ۶۰ پرو را روانه بازار کرده است که با استقبال خوبی هم مواجه شده است. همچنین در چین استفاده از آیفون برای مقامات دولتی ممنوع شده که علت آن خطرات امنیتی عنوان شده است.

برخی تحلیلگران معتقدند این رویکردها از نظر فرهنگی برای اپل جالب نیست. اگرچه کاهش فروش آیفون ۱۵ در چین برای اپل نگران‌کننده نیست، چرا که اپل با فروش بیشتر در آمریکا این کاهش را جبران کرده است.

گزارش درآمد سه‌ماهه اپل در ۲ نوامبر وضعیت را روشن‌تر خواهد کرد. سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند درآمد فروش آیفون در سال جاری نسبت به قبل چه تفاوتی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید