اخبار تکنولوژی

سری آیفون 15 از سیستم باتری خودروهای برقی بهره خواهد برد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۶ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گزارشی جدید می‌گوید سری آیفون 15 از فناوری باتری مشابه خودروهای برقی بهره می‌برد تا طول عمر و گنجایش باتری بیشتری داشته باشد. در این فناوری، قطعات باتری به‌صورت پشته‌ای کنار هم قرار می‌گیرند تا تراکم انرژی بیشتری داشته باشند. اخیرا شایعه شده بود که گلکسی اس ۲۴ اولترا نیز از باتری مشابهی بهره خواهد برد تا طول عمر بیشتری داشته باشد.

براساس گزارش منبع آگاهی در توئیتر، سری آیفون ۱۵ از فناوری باتری پشته‌ای استفاده خواهد کرد. در این روش از تکنیک ورقه‌سازی برای تولید باتری‌ها استفاده می‌شود. در این تکنیک قطعات باتری به جای رول شدن در لایه‌های زیگ‌زاگی تا می‌خورند تا فضای کمتری اشغال کنند و ظرفیت‌شان افزایش پیدا کند. باتری‌های پشته‌ای می‌توانند تراکم انرژی بیشتری داشته باشند. گرما نیز به جای متمرکز شدن در یک نقطه، بین سلول‌ها توزیع می‌شود تا عمر باتری افزایش پیدا کند.

باتری‌های پشته‌ای به شدت مورد نیاز خودروهای برقی هستند؛ زیرا می‌توانند خروجی توان بالایی داشته باشند و به سرعت شارژ شوند. همچنین تراکم انرژی در آن‌ها بیشتر است. محصولات پزشکی، هوافضا، هوانوردی و سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی تجدیدپذیر نیز از این باتری‌ها استفاده می‌کنند. ظاهرا اپل هم می‌خواهد آیفون ۱۵ از باتری پشته‌ای استفاده کند تا طول عمر باتری‌اش بیشتر شود.

اخیرا یک کاربر در توییتر ادعا کرد که نشانه‌هایی از پشتیبانی آیفون 15 از شارژ سریع 40 واتی سیمی و شارژ بی‌سیم 20 وات مگ‌سیف را دیده است اما تایید نمی‌کند که این تغییرات در آیفون ۱۵ یا ۱۶ اتفاق می‌افتد. حداکثر سرعت شارژ سیمی آیفون ۱۴ پرو مکس 29 وات و شارژ بی‌سیمش هم با مگ‌سیف تا 15 وات است.

البته این شخص عمدتاً در زمینه افشای اطلاعات دیوایس‌های اندرویدی فعال است، بنابراین نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم گزارش او درباره آیفون‌های بعدی تا چه اندازه صحیح است.

دیدگاهتان را بنویسید