اخبار تکنولوژی

ظرفیت باتری آیفون 16 پرو افشا شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۹ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

با وجود این‌که مدت زیادی تا زمان معارفه آیفون‌های 16 باقی مانده است اما توسعه قطعات آن هم اکنون در حال انجام است. اخیرا اطلاعاتی در مورد باتری احتمالی آیفون ۱۶ پرو منتشر شد. براساس این اطلاعات، نمونه اولیه باتری این محصول ظرفیت ۳۳۵۵ میلی‌آمپر ساعتی را نشان می‌دهد که حدود ۲.۵ درصد بیشتر از آیفون ۱۵ پرو فعلی است.

عکس‌های منتشر شده هم نشان می‌دهند این باتری دارای قابی فلزی است که برای آیفون ۱۶ پرو طراحی شده است. اگرچه تا معرفی رسمی دستگاه زمان زیادی باقی است اما تولید قطعات بخشی از فرآیند توسعه است.

تصاویر منتشر شده از باتری احتمالی آیفون ۱۶ پرو نشان می‌دهد که دارای یک پوسته فلزی مات و رابط تغییریافته است. حضور پوسته فلزی باعث بهبود دفع گرما می‌شود. قبلا گزارش شده بود اپل در حال آزمایش خنک‌کننده گرافن است که شامل پوسته فلزی می‌شود.

این خنک‌کننده برای مقابله با گرمای تراشه ۳ نانومتری A17 Pro لازم است. تراشه قدرتمند در حالت دمای بالا کماکان قابل استفاده نیست. علی‌رغم پیشرفته‌ترین سخت‌افزار در آیفون‌های ۱۵پرو، هنوز راه‌حل ویژه‌ای برای خنک‌کننده چیپست در دسترس نیست.

امید است در سری آیفون ۱۶ اپل سیستم خنک‌کننده مناسبی را به کار بگیرد.

باید تا سال آینده منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه برنامه‌هایی برای تامین انرژی خانواده آیفون‌های 16 در سر دارد. نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید