اخبار تکنولوژی

فیس آی‌دی زیر نمایشگر آیفون تا سال 2025

نویسنده : عضو تحریریه۲۰ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

به نظر می‌رسید که رویای دریافت آیفون بدون بریدگی برای سال آینده مشخص شده باشد، پیش از این یک تحلیلگر اپل پیش‌بینی کرده بود که تمام اجزای مورد نیاز برای Face ID به زیر نمایشگر منتقل خواهد شد اما این اتفاق هنوز برای گوشی‌های آیفون رخ نداده است. اکنون یک تحلیلگر حوزه تکنولوژی می‌گوید که ممکن است برای محقق شدن این موضوع تا سال 2025 صبر کنیم.

خط اصلی آیفون‌های پرچمدار متکی به مجموعه‌ای از حسگرها، از جمله دوربین مادون قرمز و پروژکتور مادون قرمز است که با دوربین جلویی که در آیفون قرار دارد برای فعال کردن Face ID  کار می‌کنند. یکی از تحلیلگران این حوزه به نام  راس یانگ در توییتی گفته که Face ID  زیر نمایشگر، در نزدیک‌ترین زمان در سال 2025 محقق خواهد شد. راس یانگ علت این قضیه را مشکلات حسگر دانسته است.

از آنجایی که یانگ در مورد این مشکلات مربوط به سنسور توضیح بیشتری نداده است، مشخص نیست که چه چیزی مانع اپل از قرار دادن همه چیز به صورت مخفی و در زیر صفحه نمایشگر شده است.

ZTE Axon 20 5G که در سال 2020 عرضه شد، اولین گوشی جهان با دوربین جلویی زیر نمایشگر بود و سلفی‌هایی که این گوشی گرفته بود، بی‌نظیر بود. با این حال، گوشی‌های پریمیوم اندرویدی استفاده از دوربین‌های زیر نمایشگر را آغاز کرده‌اند، از جمله Samsung Galaxy Z Fold 3 و Z Fold 4 تاشو و همچنین RedMagic 7S Pro.

طبق گزارش‌هایی که تا کنون منتشر شده است، در سال آینده تمام مدل‌های سری آیفون ۱۵ با نمایشگر حفره‌دار راهی بازار می‌شوند و بنابراین ناچ به طور کامل از مدل‌های پرچم‌دار کنار گذاشته می‌شود. همچنین در این مدل از پورت USB-C به جای لایتنینگ استفاده می‌شود. گفتنی است که این موضوع به دلیل اجبارهای اتحادیه اروپا عملی می‌شود. در این میان شایعاتی در مورد عرضه‌ی مدل اولترا به گوش می‌رسد که البته مشخص نیست این مدل آیا به‌عنوان عضو سری آیفون ۱۵ به دست کاربران می‌رسد یا سری آیفون ۱۶.


دیدگاهتان را بنویسید