اخبار تکنولوژی

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی در مدل‌های استاندارد آیفون

نویسنده : عضو تحریریه۱۵ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اپل باز هم قرار است کاربران خود را شگفت‌زده کند. طبق اخبار منتشر شده اپل تصمیم دارد تا آیفون‌های نسخه استاندارد را به نمایشگر ۱۲۰ هرتز مجهز کند.

به گفته راس یانگ مدیرعامل شرکت Display Supply Chain Consultants  فناوری ProMotion  که برای اولین بار در سال 2021 در مدل‌های آیفون 13 پرو معرفی شد، تا دو سال دیگر در مدل‌های استاندارد آیفون استفاده خواهد شد. با این نمایشگر 120 هرتزی محتوای ویدیویی انیمیشن روان‌تر اجرا خواهد شد. انتظار می‌رود این اتفاق با معرفی فناوری صفحه نمایش کم مصرف LTPO به آیفون های استاندارد در سال 2025 امکان پذیر شود.

مدل‌های آیفون 13 پرو می‌توانند تا 10 هرتز کاهش یابند و مدل‌های آیفون 14 پرو می‌توانند تا 1 هرتز پایین بیایند. گفتنی است نرخ نوسازی نمایشگر در فناوری پروموشن ثابت نیست. آیفون به‌طور مداوم نرخ نوسازی را تغییر می‌دهد تا شارژدهی دستگاه بهبود پیدا کند. براساس گفته‌های یانگ “iPhone 17” و “iPhone 17 Plus” دارای ProMotion و نمایشگر همیشه روشن نیز خواهند بود.

همچنین احتمال این وجود دارد که اپل در آیفون‌های سری بعد، فیس ID و دوربین‌ سلفی را به زیر صفحه‌نمایش منتقل کند.

معرفی نمایشگرهای با نرخ تازه سازی بالا و فناوری LTPO شکاف بین نسخه استاندارد و نسخه پرو آیفون را افزایش می‌دهد و احتمال این می‌رود که اپل در نهایت این فناوری‌ها را به تمام مدل‌های آیفون خود اضافه کند که می‌تواند بازار آیفون را نسبت به قبل نیز گسترش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید